סגור
השופטת אבירה אשקלוני
שופטת בית המשפט השלום בת"א אבירה אשקלוני (צילום: יאיר שגיא)

טרף קל: כך עובד בכלל ביטוח גנב כספי לקוחות ויצא מבית המשפט ללא הרשעה

העובד, ששימש מיישב תביעות בכלל ביטוח, הבחין כי מבוטחים לא משכו את כספי הפיצויים והעביר לחשבונותיו 440 אלף שקל. בית המשפט התרשם מהשיקום שעבר - והטיל עליו עבודות שירות בלבד

כמעט שלוש שנים לאחר שנתפס גונב כספים מלקוחות, בית המשפט החליט לסיים את הסאגה בעניינו של עובד לשעבר בכלל ביטוח עם עונש מקל. העובד, שגנב מלקוחות החברה לא פחות מ־440 אלף שקל, יצא מהפרשה כשבית המשפט מבטל את הרשעתו ומטיל עליו עבודות שירות בלבד.
בית משפט השלום בתל אביב בראשות השופטת אבירה אשקלוני החליט ביום רביעי שעבר לבטל את האישום נגד העובד לשעבר לאור הודאתו המוקדמת והשבת רוב ההון על ידיו. בנוסף, פסק הדין קבע כי הנאשם עבר שיקום מוצלח בשנה האחרונה, בעוד הוא מתמיד בעבודתו החדשה כנהג מונית ואף הוציא רישיון מתווך דירות - ועל כן אין להמשיך לזקוף נגדו את הגניבה, שלוש שנים בלבד לאחר תפיסתו במעשה.
העובד לשעבר שימש מיישב תביעות בכלל ביטוח ב־2019-2014, ובמסגרת תפקידו היתה לו גישה לחשבונות של לקוחות החברה והיה גם אחראי על העברת כספי הביטוח ללקוחות לאחר תביעה. במהלך עבודתו הוא הבחין כי כמה לקוחות לא משכו את כספי הפיצויים במשך תקופה ארוכה לאחר העברתם - והחליט לגנוב את הכסף ולהעבירו לחשבונותיו.
במרץ 2017 הבחין העובד כי בשני חשבונות שבאחריותו לא נמשכו תביעות הפיצויים - והחליט לבצע העברות בהיקף כולל של כ־108 אלף שקל לחשבונותיו, ללא ידיעת המבוטחים. ביולי 2018 הוא ראה כי בחשבונה של מבוטחת שנפטרה נותרו דמי ביטוח בהיקף של 148 אלף שקל - וגם אותם העביר לחשבונו. באפריל 2019 הוא העביר עוד 185 אלף שקל שלא נפדו על ידי בני משפחתו של מבוטח שנפטר. בסך הכל, העובד שלשל לכיסו 440 אלף שקל.
ואולם, לקראת סוף 2019 נתפס העובד לאחר שכלל ביטוח עלתה על שינוי ייעוד הכספים. החברה פיטרה את העובד והגישה נגדו תביעה אזרחית לצד תלונה במשטרה. את הנאשם ייצג עו"ד עומר בללי. עם תפיסתו הודה העובד בכל המעשים המיוחסים לו, ובאוקטובר 2021 הסכימו הצדדים למאסר מותנה תחת פיקוח צו מבחן, התחייבות לא לבצע עבירות נוספות, וביצוע עבודות שירות. כמו כן, זמן קצר לאחר תפיסתו, כלל ביטוח חתמה עם העובד על הסדר להשבת הכספים (כלל ביטוח השיבה מהונה העצמי את הכספים שנגנבו). עם זאת, עד היום, שלוש שנים לאחר הגניבה, הושבו רק כ־350 אלף שקל. שאר הכסף יושב בעתיד תוך משכון ביתו של העובד לשעבר כבטוחה.
את השנה האחרונה בילה הנאשם בתוכנית שיקום שכללה טיפול במרמה ועבריינות. שירות המבחן, שהיה בעד ביטול האישום, טען בפני בית המשפט כי לנאשם אין הרשעות פליליות ולא מתנהלים נגדו תיקים נוספים. ביחס לעבירה המדוברת, הנאשם הסביר כי זו נעשתה על רקע מצוקה כלכלית בשל רכישת דירה והולדת בנו הצעיר. על פי פסק הדין, הנאשם "תיאר בושה מול בת זוגו ומשפחתו וקושי בבקשת עזרה, ולכן ביצע את העבירה". לבסוף, בית המשפט ביטל כאמור את האישום נגדו והטיל עליו 200 שעות שירות בלבד.