סגור

לראשונה יו"ר שב"א אינו מהמערכת הבנקאית: שרון חרן מונה לתפקיד

חרן, נציג מסטאקארד בדירקטוריון שב"א, יחליף בתפקיד את שלמה ביסטרי, שכיהן כיו"ר במשך תשע שנים. העובדה שכעת היו"ר אינו נציג הבנקים בדירקטוריון, מהווה שלב נוסף בהתנתקות של שב"א מהקשר החזק שהיה לה עם הבנקים


לראשונה מאז הקמתה התמנה יו"ר לחברת שב"א שהוא אינו נציג של אחד הבנקים. דירקטוריון החברה בחר את שרון חרן לתפקיד היו"ר. חרן מונה לדירקטור בחברה מטעם חברת מסטרקארד בשנת 2019, והוא יחליף את שלמה ביסטרי שהיה נציג בנק לאומי בדירקטוריון וכיהן כיו"ר במשך תשע שנים.
חרן (52) כיהן בעבר, בין היתר, כסמנכ"ל פיתוח עסקי בביטוח ישיר, וכמנכ"ל חברת ביטוחי הבריאות והנסיעות פספורטקארד. שב"א עוסקת בניהול תשתית התשלומים בכרטיסי אשראי בישראל. לאורך השנים היתה שב"א בשליטת הבנקים.
במסגרת חוק שטרום הוחלט להפריט את החברה, וכיום הבנקים מחזיקים ב-40% ממניותיה והיא נסחרת בבורסה לפי שווי של 620 מיליון שקל. בנוסף לבנקים מחזיקות בחברה גם חברות התשלומים הבינלאומיות ויזה ומסטרקארד 10% מהמניות כל אחת.
העובדה שכעת גם היו"ר אינו נציג הבנקים בדירקטוריון, מהווה שלב נוסף בהתנתקות של שב"א מהקשר החזק שהיה לה עם המערכת הבנקאית. מטרת הניתוק היא ששב"א תייצר תשתית לשירותי תשלום חדשניים שיתחרו בשירותים שמציעה חברת מס"ב השייכת לבנקים, וכן תייצר תשתית שתאפשר לשחקנים נוספים מעולם התשלומים להיכנס לפעילות ולהתחרות גם כן בבנקים.