תתחדשו: הכנסות קסטרו ב-2024 הגיעו לראשונה ל-2 מיליארד שקל
קבוצת האופנה סיכמה את השנה שעברה עם עלייה של 18% בהכנסות וזינוק של יותר מפי שלושה ברווח הנקי, שהסתכם ב-134 מיליון שקל; קסטרו נהנתה כמו כל הענף הישראלי מעיכובים במשלוחים הבינלאומיים, שגרמו לצרכנים להעדיף את האתרים המקומיים
קסטרו-הודיס סיימה את שנת 2024 עם תוצאות שיא, והכנסות קבוצת האופנה הגיעו לראשונה ל-2 מיליארד שקל. החברה סיכמה את השנה החולפת עם צמיחה של 18% בהכנסות ל-2 מיליארד שקל, הרווח הנקי זינק פי 3.2 ל-134 מיליון שקל. בעקבות הפרסום, המניה מזנקת בבורסה בת"א.
המכירות בחנויות הזהות - סניפים שהיו פתוחים הן בשנת 2024 והן בשנת 2023 המשמשת להשוואה - צמחו ב-18.8%. כמו כל ענף הקמעונאות, גם קסטרו נהנתה מכך שהישראלים נשארו בישראל וביצעו קניות בקניונים בארץ ולא בחו"ל, ומכך שההזמנות מאתרי סחר זרים ירדו משמעותית בשל העיכובים בשילוח, שהובילו את הצרכנים לרכוש בארץ ולא באתרים בינלאומיים.
באופן מסורתי הרבעון הרביעי הוא רבעון חזק בתחום האופנה, כיוון שהוא מאופיין במכירה של פריטי חורף שמחירם גבוה ביחס לפריטי קיץ, וכן בחגי אינטרנט שחלים בנובמבר כמו בלאק פריידי ודומיו.
קבוצת קסטרו הודיס מונה 344 חנויות ודוכנים בישראל. קסטרו פועלת בתחום ההלבשה עם המותגים קסטרו, הודיס ואורבניקה, בתחום אביזרי האופנה עם טופ טן, קרולינה למקה בישראל וחלק ממוצרי אורבניקה, ובתחום הקוסמטיקה עם המותגים קיקו מילנו ואיב רושה. בנוסף החברה מדווחת במגזר אחרים את פעילות קרולינה למקה ואיב רושה בחו"ל שמהוות פעילות קטנה.
קסטרו מבצעת ברבעונים האחרונים תוכנית התייעלות במסגרתה היא מצמצמת את שטחי המסחר של רשת האופנה קסטרו. בשנת 2024 סגרה קבוצת קסטרו הודיס 34 חנויות, מתוכן 26 חנויות במותג קסטרו, והיתר חנויות של קרולינה למקה וטופ טן. במקביל פתחה 14 חנויות במותגים איב רושה, אורבניקה, קרולינה למקה, הודיס וטופ טן.
בשנת 2023 הפעילה הקבוצה בתחום האופנה, שהוא העיסוק העיקרי שלה, חנויות בשטח מסחרי כולל של -96.5 אלף מ"ר ובשנת 2024 צמצמה את השטח ל-89.3 מ"ר.
הכנסות תחום האופנה עלו בשנת 2024 ב-14.3% והסתכמו ב-1.45 מיליארד שקל, בשל פתיחת חנויות במותגים אורבניקה והודיס, שתרומתן להכנסות קוזזה עם סגירת חלק מחנויות המותג קסטרו, וכן בשל העלייה בהכנסות החנויות הזהות שהציגו צמיחה למרות שברבעון הראשון של שנת 2023 יצאה קסטרו במבצע חיסול גדול של המותג קסטרו.
העלייה בהכנסות לא תורגמה לשיפור הרווחיות הגולמית, שנותרה זהה לשנה שעברה ועמדה על 54%.
השחיקה בשיעור הרווחיות מוסברת בחברה בעלייה בהוצאות ההובלה ושינוי שער החליפין. עם זאת, מחיר הכותנה, שהוא חומר הגלם העיקרי של קסטרו, ירד בשנת 2024 ב-15.4%. העלייה בהכנסות השפיעה על הרווח התפעולי בתחום האופנה שצמח ב-139% ל-144 מיליון שקל.
הכנסות המותג הודיס צמחו בשנת 2024 ב-26% ל-348.6 מיליון שקל, ושיעור הרווח התפעולי שלו עלה מ-16.4% בשנת 2023 ל-21.5% בשנת 2024. גם המותג אורבניקה צמח ב- 33% להכנסות של 472.5 מיליון שקל ושיעור הרווח התפעולי שלו עלה ל-14.7% לעומת 9% בשה קודמת. המותג שלא תרם לקבוצה הוא המותג קסטרו שהכנסותיו ירדו בשנת 2024 ב-8 מיליון שקל ל-630.5 מיליון ושיעור הרווח התפעולי שלו עמד על אפס לעומת הפסד ב-2023.
בתחום אביזרי האופנה עלו מכירות הקבוצה ב-24% והסתכמו ב-540 מיליון שקל בשנת 2024 הודות לפתיחה של חנויות אורבניקה. העליה בפדיון החנויות הזהות העלתה את שיעור הרווח הגולמי של המגזר ל-64% לעומת 61% והרווח התפעולי עלה ב-103% ל-91 מיליון שקל.
בתחום הקוסמטיקה ההכנסות עלו ב-44% והסתכמו ב-80 מיליון שקל והרווח התפעולי צמח ב-267% ל-8.5 מיליון שקל.
הרווח הגולמי השנתי של קבוצת קסטרו הודיס צמח ב-20.4% ל-1.1 מיליארד שקל אך שיעור הרווח הגולמי עלה במעט ל-57% לעומת 56% בשנת 2023 בשל התייקרות עלויות ההובלה. הרווח התפעולי של הקבוצה עלה ב-121% ל-236 מיליון שקל.
קסטרו ציינה כי אין לה תלות בעובד מסוים, למעט ביוסי גביזון, מנכ"ל מותגי הקבוצה ומייסד חברות הודיס, "שעזיבתו באופן פתאומי עלולה להשפיע על ביצועי הקבוצה בטווח הקצר". בנוסף, לרשת קרולינה למקה תלות גבוהה בגביזון שמעורב בהתווית האסטרטגיה של המותג ובעיצוב המשקפיים - אשתו היא המעצבת הראשית - והייצור שלהם, ולכן בכל הקשור לקרולינה, לקבוצה תלות ארוכת טווח בגביזון.
עלות השכר של גבי רוטר, יו"ר דירקטוריון הקבוצה עמדה בשנת 2024 על 5 מיליון שקל ועלות השכר של יוסי גביזון, מנכ"ל מותגי הקבוצה, הסתכמה ב-4.5 מיליון שקל. עלות השכר של מנכ"ל החברה יאיר אוחיון עמדה על 3.5 מיליון שקל.






























