סגור
נטלי משען זכאי
נטלי משען זכאי

נכסים ובנין: המניה צללה ומחיר המימוש של האופציות יעודכן

נכסים ובנין מבקשת להוריד ב־40% את מחיר מימוש האופציות של המנכ"לית, ל־275.8 שקל, בנימוק שמחיר המימוש הנוכחי לא מהווה תמריץ ריאלי

לאחר שמניית נכסים ובנין צללה 37.2% מתחילת השנה, דירקטוריון חברת הנדל"ן מבקש מבעלי המניות לשנות את מחיר המימוש של האופציות שאותו קיבלה המנכ"לית החדשה, נטלי משען־זכאי. משען־זכאי התמנתה למנכ"לית נכסים ובנין, בעלת השליטה בגב־ים, ומנכ"לית החברה־האם דסק"ש (63.2%) במרץ 2022 והיא אמורה להיכנס לתפקיד בסוף השבוע הקרוב.
במסגרת אישור מינויה, קיבלה המנכ"לית חבילת אופציות מנכסים ובניין בשווי של 3.2 מיליון שקל, שתבשיל בארבע פעימות ב־5 השנים הקרובות - במחיר מימוש של 456.5 שקל למניה. אולם מאז צללה מניית נכסים ובניין למחיר של 280 שקל, וכעת האופציות, שירדו לשווי של 2.05, רחוקות מהכסף. זאת, בין היתר, על רקע רכישת 37.2% מגב־ים מידי אהרון פרנק תמורת 3 מיליארד שקל, כפול ממחיר השוק, שחייבה את נכסים ובניין ליטול הלוואה של 950 מיליון שקל.
נכסים ובנין מבקשת להוריד ב־40% את מחיר מימוש האופציות של משען־זכאי, ל־275.8 שקל - בנימוק שמחיר המימוש הנוכחי לא מהווה תמריץ ריאלי. מי שייקבע אם ההחלטה תעבור באסיפה, ב־4 באוגוסט, היא כלל ביטוח שמחזיקה ב־11.5% מנכסים ובניין.חבילת האופציות במימושה המלא תהווה 0.3% ממניות החברה בעוד עלות שכרה השנתית עומדת על 2 מיליון שקל.