סגור

בכירים ממשיכים לנטוש את ענקיות הטכנולוגיה: "הצלף" של אמזון עוזב אחרי 23 שנה

דייב קלארק, מנכ"ל הפעילות הצרכנית של אמזון וסגן נשיא בכיר בחברה, יפרוש מתפקידו בתחילת יולי - טרם נקבע לו מחליף; הוא מכונה "הצלף" בשל סגנון הניהול הקשוח שלו - אינו מהסס לאתר עובדים שמתרשלים ולפטרם; לפני יומיים פרשה מספר 2 במטא שריל סנדברג מתפקיד סמנכ"לית התפעול

אולי אלה הנפילות בשווקים השנה שעשויים להימשך, ואולי הם פשוט מיצו אחרי עשרות שנים: מספר ימים לאחר עזיבתה של מספר 2 במטא, שריל סנדברג, גם בענקית טכנולוגיה נוספת מ"הביג 6", עוזב אחד הבכירים והוותיקים בחברה - דייב "הצלף" קלארק, סגן נשיא בכיר באמזון ומי שאחראי על הפעילות הצרכנית שלה, פורש (בתחילת החודש הבא) אחרי 23 שנה בחברה.
מניית אמזון יורדת ב-3% בוול סטריט, אם כי זו המגמה עתה במניות הטכנולוגיה, בלי קשר לדיווח של אמזון על קלארק לרשות ני"ע בארה"ב (ה-SEC).

2 צפייה בגלריה
דייב קלארק אמזון
דייב קלארק אמזון
דייב קלארק, סגן נשיא בכיר באמזון
(צילום: רויטרס)

אמזון טרם הודיעה על מחליף לקלארק בתפקיד, אך תעדכן "בשבועות הקרובים". נשיא ומנכ"ל אמזון אנדי ג'סי אמר על סגנו היוצא כי "השנים האחרונות היו המאתגרות וחסרות התקדים בתולדות הפעילות הצרכנית של החברה, ואני מעריך יותר מכל את הנהגתו של דייב במהלך התקופה הזו".
קלארק צייץ היום כי הוא מרגיש שהגיע הזמן הנכון לעזוב את אמזון. ובמכתב לעובדיו כתב כי "כמה שאהבתי את המסע הזה, הגיע הזמן שלי לומר להתראות ולהתחיל במסע חדש", ואף שיתף את המכתב בציוץ בטוויטר. "כבר כמה זמן שאני משוחח על עזיבה עם משפחתי ואנשים אחרים שקרובים אליי", הוסיף.
קלארק נכנס לתפקיד ב-2020 וירש אותו מג'ף ווילק. ווילק פרש לאחר 21 שנים בחברה.
קלארק ידוע כמנהל קשוח שלא מהסס לפטר. ב-2013 מונה לאחראי על הפעילות הלוגיסטית העולמית של אמזון. כינויו בחברה הוא "הצלף" ("The Sniper") בשל תשומת ליבו לפרטים וסגנון הניהול הקשוח שלו - הוא אינו מהסס לאתר עובדים שמתרשלים בעבודה ולפטרם.
רק לפני יומיים שריל סנדברג, מספר 2 במטא, פרשה מתפקיד סמנכ"לית התפעול. סנדברג הצטרפה לפייסבוק ב-2008 וסייעה בהפיכתה לענקית טכנולוגיה.

2 צפייה בגלריה
שריל סנדברג עם מארק צוקרברג מנכ"ל מטא
שריל סנדברג עם מארק צוקרברג מנכ"ל מטא
שריל סנדברג עם מארק צוקרברג
(צילום: AFP)

היא תמשיך לשמש דירקטורית בחברה האם מטא. המייסד מארק צוקרברג אמר בתגובה כי סנדברג "היא סופר-סטארית שהעניקה הגדרה ייחודית לתפקיד סמנכ"לית התפעול".