סגור
מוסף שבועי 5.11.20 קרן חזון קבוצת תורפז
קרן כהן חזון (צילום: יונתן בלום)

הפורטפוליו של תורפז תופח ל-16 חברות: רוכשת חברה שמינית מאז שהונפקה

תורפז, תחת שליטתה של קרן כהן חזון, עוסקת בתחום תמציות הטעם והריח; עתה היא רוכשת חברה רומנית העוסקת בתחום פיתוח וייצור חומרי גלם ותערובות טעם פונקציונאליות מלוחות לתעשיית המזון; מתחילת השנה רכשה תורפז חמש חברות

פחות מחודש לאחר שדיווחה על רכישת יצרנית תמציות הריח האמריקאית קלאבין ביותר מ-24 מיליון דולר, תורפז של קרן כהן חזון מדווחת היום (ד') על המשך הרחבת צבר החברות שלה ועל רכישה חמישית מאז תחילת השנה, הפעם של חברה בתחום התערובות המלוחות ברומניה.
על פי הדיווח של תורפז, היא חתמה על הסכם לרכישת 65% מ-Aromatique Food הרומנית בתמורה לכ-3.35 מיליון דולר, במסגרת מהלך שמרחיב את פריסתה הגיאוגרפית באירופה ובמזרח אירופה. מדובר ברכישה שמינית שתורפז עושה מאז שהפכה לציבורית במאי 2021.
תורפז עוסקת בתחום תמציות הטעם והריח, וחומרי הגלם לתעשיית האגרו והכימיקלים העדינים והארומטייים. ההסכם שלה עם Aromatique Food כולל את האפשרות לרכישת יתרת מניותיה החל מינואר 2025 וזאת לפי שווי שיקבע לפי הביצועים הכספיים שלה במהלך התקופה שבין ינואר 2023 לבין מועד מימוש האופציה.
בנוסף לתמורה של 3.35 מיליון דולר על 65% מהחברה, תורפז תשלם לבעלים של Aromatique Food תמורה עתידית המבוססת על ביצועיה העסקיים במהלך שנת 2022.
החברה הרומנית שמצטרפת לפורטפוליו המתרחב של תורפז, הכולל כבר 16 חברות, פועלת מזה כעשור בבוקרשט בתחום הפיתוח והייצור של חומרי גלם ותערובות טעם פונקציונאליות מלוחות (SAVORY) לתעשיית המזון – בעיקר לתחומי הבשר, הדגים, המרקים והחטיפים.
היו"ר והמנכ"לית של תורפז, קרן כהן חזון אמרה כי רכישה זו מחזקת את הנוכחות של הקבוצה במזרח אירופה וזאת בין השאר תוך חיזוק היצע מוצריה בתחום ה- SAVORY.
ברבעון השני של 2022 תורפז הציגה תוצאות שיא, עם צמיחה של 50% במכירות שהסתכמו ביותר מ-30 מיליון דולר וגידול של כמעט 33% ברווח הנקי, שהסתכם ברבעון ב-4.2 מיליון דולר.