סגור
נחושת
נחושת (צילום: שאטרסטוק)

המשקיע האגדי שמשוכנע: "מחיר הנחושת יכפיל עצמו פי ארבעה"

פייר אנדורן חוזה שמחיר המתכת יגיע ל-40 אלף דולר לטונה בתוך ארבע שנים, וזאת מאחר שהביקושים יגדלו בעקבות המעבר לאנרגיה נקייה ויעלו על ההיצע; לעומת זאת, הוא מאמין שמחיר הנפט יישאר יציב על אף הסיכונים הגיאופוליטיים שיוצרות המלחמות באוקראינה וברצועת עזה

מנהל קרן הגידור הנודע פייר אנדורן (Pierre Andurand) סבור שמחיר הנחושת צפוי להכפיל את עצמו פי ארבעה ולהגיע למחיר של 40 אלף דולר לטונה, וזאת בארבע השנים הקרובות.
אנדורן הצרפתי אמר לפייננשל טיימס שהוא מאמין שהביקוש הגואה לנחושת, שצפויה לשחק תפקיד מרכזי במעבר העולמי לאנרגיה נקייה יותר, יעלה על ההיצע סביב שנת 2025, מה שיגרום למחירה לנסוק מעבר לrמה הנוכחית שעומדת על כ-10,000 דולר לטונה.
"אני חושב שאנחנו יכולים להגיע ל-40 אלף דולר לטונה בארבע השנים הקרובות. אני לא אומר שהמחיר יישאר שם, בסופו של דבר גם ההיצע יגדל, אבל זה ייקח יותר מחמש שנים", כך אמר אנדורן.
אנדורן בן ה-47 זכה למעמד אגדי לאחר שהפיק רווחים תלת ספרתיים ב-2008 כשהימר בהצלחה על מחירי הנפט בעת שעבד בחברת BlueGold, אותה ייסד באותה שנה. כיום הוא מנהל את קרן הגידור אנדורן קפיטל, שמנהלת נכסים בשווי 2 מיליארד דולר.
החברה רשמה רווחים גדולים במהלך מגפת הקורונה ובשלבים המוקדמים של המלחמה באוקראינה, לפני שרשמה הפסדים גדולים ב-2023 כשהימרה שמחירי הנפט יעלו, בעוד אלה נותרו יציבים יחסית.
"אני חושב שסוחרי הנפט למדו להיות זהירים ולא להתלהב מהפרעות פוטנציאליות באספקתו. איבדנו הרבה כסף, כשציפינו שזה יקרה", אמר אנדורן ואמר שהוא מאמין שמחירי הנפט ימשיכו להיות "יציבים יחסית", אך מחירי סחורות אחרות כמו קקאו ואלומיניום צפויים לעלות. "הסיכונים הגיאופוליטיים כמו רוסיה ועזה לא היו בעלי השפעה גדולה על האספקה, אז אני חושב שמחיר הנפט יישאר יציב יחסית", הוא אמר.