סגור
סלקום
סלקום (צילום: חיים הורנשטיין)

סלקום ממשיכה להתרחב בסלולר והרווח הרבעוני קפץ

חברת הסלולר רשמה ברבעון הראשון רווח נקי של 60 מיליון שקל - זינוק של פי 8.5 לעומת הרבעון המקביל, שבו נרשמה הפרשה של 35 מיליון שקל במסגרת הסכם קיבוצי חדש; העלייה מיוחסת לצמיחה במכירות הסלולר ובשירותי דור 5, וכן לעלייה חדה במכירת ציוד קצה; ההכנסות טיפסו ב-2.2% ל-1.1 מיליארד שקל

סלקום סיימה את הרבעון הראשון של 2025 עם רווח נקי של 60 מיליון שקל – התוצאה הטובה ביותר של החברה בעשור האחרון וזינוק של פי 8.5 לעומת הרבעון הראשון של השנה שעברה.
ברבעון הראשון של 2024, המשמש להשוואה, הסתכם הרווח הנקי ב-7 מיליון שקל - בין היתר בשל הפרשה של 35 מיליון שקל במסגרת הסכם קיבוצי חדש עם העובדים.
עם זאת, מניית החברה מגיבה ביציבות יחסית בשעה הראשונה של המסחר בבורסת ת"א.
העלייה ברווח הנקי נרשמה בין היתר בזכות צמיחה בהכנסות במגזר הנייד – שטיפסו ב-9% ל-716 מיליון שקל (בניכוי קש"ג, תשלום המועבר בין חברות התקשורת).
סלקום, שמנהל אלי אדדי, היא חברת הסלולר הגדולה בישראל מבחינת מנויים עם כ-3.6 מיליון קווים. מספר המנויים עלה ב-40 אלף לעומת סוף הרבעון הראשון של 2024.
התוצאות הטובות בסלולר נובעות משתי סיבות מרכזיות: הראשונה היא ירידה בהשפעת המלחמה על הטיסות של הישראלים – מה שהוביל לעלייה בכמות חבילות הנדידה שמוכרות חברות התקשורת, הנחשבות לרווחיות עבורן. מגמה נוספת בשוק התקשורת בשנה האחרונה היא מעבר של לקוחות לשירותי דור 5, שהם יקרים יותר. עם זאת, סלקום לא מדווחת על כמות המנויים שבמסלולי דור 5.
1 צפייה בגלריה
מנכ"ל קבוצת סלקום אלי אדדי
מנכ"ל קבוצת סלקום אלי אדדי
מנכ"ל קבוצת סלקום אלי אדדי
(צילום: ענבל מרמרי)
ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי סלולר (ARPU בניכוי קש"ג) הסתכמה ב-37.8 שקל, עלייה של 2.4 שקלים לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. בכך, סך ההכנסות משירותים (כלומר ממנויים) בסלקום ברבעון הראשון במגזר הסלולר הסתכם ב-409 מיליון שקל - עלייה של 8.8%.
סלקום השתפרה גם במכירות ציוד הקצה במגזר הנייד, כלומר בעיקר מכשירי סלולר, כשעיקר הפעילות במגזר היא באמצעות רשת החנויות דינמיקה. החברה רשמה עלייה של 8.5% בהכנסות מציוד קצה במגזר הנייד שהסתכמו ב-307 מיליון שקל - שיא של 12 שנה.
יחד עם המגזר הנייח, כלומר תשתיות האינטרנט והטלוויזיה של סלקום, רשמה סלקום הכנסות של 1.1 מיליארד שקל, עלייה של 2.2% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. ה-EBITDA המתואם עלה ב-15.6% ל-349 מיליון שקל. הרווח התפעולי הסתכם ב-110 מיליון שקל – עלייה של 134% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. תזרים המזומנים החופשי של החברה זינק ב-60% ל-94 מיליון שקל והחוב הפיננסי ירד ב-230 מיליון שקל לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה ל-1.625 מיליארד שקל.
למרות עלייה בכמות מנויי הסיבים ובהכנסה הממוצעת מלקוח ברשת האינטרנט, המגזר הנייח של סלקום רשם ירידה של 7.8% בהכנסות ל-385 מיליון שקל, עקב ירידה במכירות ציוד הקצה.
ההכנסות משירותים – כלומר מנויי האינטרנט והטלוויזיה, הסתכמו ב-338 מיליון שקל, עלייה של 1% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. העלייה בהכנסות נבעה מתוספת של 23 אלף לקוחות באינטרנט - ל-381 אלף לקוחות שמתוכם 334 אלף מנויים על גבי סיבים אופטיים, כלומר כ-88% מסך הלקוחות באינטרנט של החברה, לעומת 78% בסוף הרבעון המקביל בשנה שעברה.
ההכנסה הממוצעת מלקוח ברשת הסיבים עלתה ב-9 שקלים ל-97 שקל. בתחום הטלוויזיה החברה רשמה עלייה של 7,000 מנויים ל-273 אלף מנויים.