סגור
עפרה שטראוס יו"ר קבוצת שטראוס וידאו
עפרה שטראוס יו"ר קבוצת שטראוס וידאו (צילום: שאול גולן)

בלעדי
משפחת שטראוס מוכרת מניות בכ-300 מיליון שקל

החברה מפיצה בבורסה נתח של קרוב ל-4% מהמניות, בהנחה של 3% על מחיר השוק. המכירה נועשה לממן את העסקה במסגרתה בעלי השליטה, עופרה, עדי ועירית שטראוס, קונים את מניות המיעוט של האחים מדין - ילדיה של רעיה שטראוס

משפחת שטראוס יוצאת היום (ד') למכירה של מניות בכ-300 מיליון שקל. לכלכליסט נודע כי המכירה נעשית באמצעות בית השקעות וליו בייס.
מדובר על קרוב ל-4% ממניות החברה, כשהמניה רושמת עלייה של 8% בשבועיים האחרונים ואתמול עלתה ב-2.3% בעקבות דו"חות טובים שהציגה ודיבידנד שהיא מחלקת.
מטרת מכירת המניות של עופרה עדי ועירית שטראוס היא לממן את רכישת חלקם של רן וגיל מדין בחברה, נתח של 13.9% (בשרשור) - האחים מדין הם ילדיה של רעיה שטראוס, אחותו של מיכאל שטראוס ז"ל, מייסד הקבוצה (בשותפות עם רעיה).
העיסקה פורסמה ביולי, בעת ההיא עמד שווי 57% מניות שטראוס על 5.4 מיליארד שקל. זאת לעומת שווי של 4.8 מיליארד היום. שווי המניות שמכרו האחים מדין עמד בשעת הפרסום על 750 מיליון שקל. שוויים כיום עומד על 1.15 מיליארד שקל.
המנייות שנמכרות היום בהיקף כ-330 מיליון שקל נועדו למימון אותה עיסקה שמועד התשלום בגינה הוא בימים הקרובים. לאחר המכירה יחזיקו עופרה עדי ועירית שטראוס בכ-53.5% מהמניות, כ-10% יותר מהאחזקה שלהם לפני

משפחת שטראוס ביצעה בשנה שעברה רה-ארגון באחזקות כשעפרה, עירית ועדי רכשו את המניות של רן וגיל מדין, בניה של רעיה שטראוס, ונשארו בעלי השליטה היחידים בחברת שטראוס אחזקות באמצעותה מוחזקת השליטה בשטראוס הציבורית.
שטראוס אחזקות מחזיקה ב-57% ממניות שטראוס הציבורית וצפויה לרדת בעקבות ההפצה ל-כ-53%. ההפצה נעשית בהנחה של 3% על מחיר המניה בבורסה שעומד הבוקר על 72.5 שקל.
מהחברה לא נמסרה תגובה.