סגור
מינגלינג ועידת התחזיות  דורון ארבלי יו"ר שיכון ובינוי
דורון ארבלי (צילום: אוראל כהן )

בלעדי
ועדת המינויים אישרה את מינוי דורון ארבלי כדירקטור בחברת החשמל - בדרך לתפקיד היו"ר

ארבלי, לשעבר מנהל רשות המסים, צפוי להתפטר מתפקידו הנוכחי כיו"ר שיכון ובינוי, לטובת המינוי בחברת החשמל. חברת החשמל מתפקדת מזה כשנתיים ללא יו"ר קבוע

ועדת המינויים אישרה את מינויו של דורון ארבלי, מנהל רשות המיסים לשעבר,כדירקטור בחברת החשמל - ארבלי מיועד להתמנות כיו"ר החברה. מועמדותו של ארבלי לתפקיד נחשפה לראשונה בכלכליסט.
ארבלי מכהן כיום כיו"ר שיכון ובינוי הציבורית והוא צפוי להתפטר מהתפקיד לטובת המינוי בחברה הממשלתית.
שר האנרגיה אלי כהן ממנה את ארבלי כנציג מטעמו בדירקטוריון. לאחר צירופו, ההליך לבחירתו הצפויה כיו"ר יארך שבועות ספורים לכל היותר.
ארבלי מונה ליו"ר שיכון ובינוי ברבעון הראשון של 2022, לאחר שכיהן כדירקטור בלתי תלוי בחברה משנת 2018. בנוסף לתפקידו האמור בעבר כמנהל רשות המסים, כיהן גם כראש מינהל המכס ברשות המסים וכמנכ"ל בנק הדואר. בשלב מאוחר יותר שימש שיועץ לענייני מסים לחברות ולארגונים.
דירקטורית נוספת בחברת החשמל תהיה מיכל פרנקו-קדמי, וכדח"צ ימונה רואה החשבון ראובן שיף. בכך יושלם הרכב הדירקטוריון של חברת החשמל להרכב מלא לאחר שהיה בהרכב חסר עד היום, שלא איפשר לו לקבל החלטות מהותיות.
חברת החשמל התנהלה בלי יו"ר קבוע באופן מסודר ורציף מאז עזיבתו של יפתח רון טל את התפקיד באוגוסט 2021 אחרי שמילא אותו במשך כ-11 שנים. הסיבה לאי המינוי היתה בתחילה ממשלות המעבר בזמן הבחירות החוזרות לכנסת אחרי ממשלת נתניהו-גנץ ובהמשך בשל חילוקי דעות פוליטיים בין השותפים בממשלת בנט-לפיד.
באפריל 2022 הצליחו שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת האנרגיה קארין אלהרר למנות את דב בהרב ליו"ר, אך הוא פרש שלושה שבועות. זאת בעקבות טענות להתנהלות לא תקינה שעירבה שיקולים פוליטיים במינוי המנכ"ל הנוכחי, מאיר שפיגלר.
כמו כן הועלו שמותיהם של אמי פלמור, איציק בנבנישתי ואילן בירן כמועמדים לתפקיד אך כל אחד מהם נפל לאחר שהגורמים הממנים התקשו להגיע להסכמות עליהם. בשלב זה קנסה רשות ני"ע את החברה ב-900 אלף שקל על כך שהיא מתנהלת פרק זמן שחורג מהחוק ללא יו"ר קבוע.
לאחר כינון הממשלה הנוכחית, ביקש שר האנרגיה הקודם, ישראל כ"ץ למנות ליו"ר את אלונה שפר-קארו, מנכ"לית המשרד להגנת הסביבה לשעבר, אך נתקל בהתנגדות ממפלגתו שלו, הליכוד. זאת אחרי שנחשף כי לשפר-קארו היכרות עם אחותו של יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד.
מי שהוביל את ההתנגדות היה השר דודי אמסלם, שקיבל לידיו את תיק רשות החברות. כ"ץ לא הצליח למנות מועמד אחר מטעמו ובתום שנה פינה את המשרד לטובת חילופים עם שר החוץ אלי כהן, שיהיה זה שיחתום על מינויו של ארבלי.