סגור

הנפקת שיכון ובינוי אנרגיה יוצאת לדרך לפי שווי של 2.2 מיליארד שקל

שיכון ובינוי תודיע היום על השלמת הנפקת חברת האנרגיה בעיתוי מוצלח לאחר שהוסר המכשול לחקיקה לטובת האנרגיה הירוקה בסנאט; החברה גייסה 555 מיליון שקל, בשווי בסיסי של 1.8 מיליארד שקל ולאחר המרת הלוואות שיכון ובינוי – בשווי 2.2 מיליארד שקל; השתתפו בגיוס מנורה, נוקד, מגדל, הפניקס, מור השקעות ומשקיע פרטי

שיכון ובינוי תודיע היום על השלמת ההנפקה של שיכון ובינוי אנרגיה. לכלכליסט נודע כי חמישה גופים מוסדיים השתתפו בגיוס של 555 מיליון שקל - מגדל, מנורה, קרן נוקד ומור גמל. אליהם הצטרף בחלק קטן יחסית מהגיוס, משקיע פרטי שרכש מניות ב-15 מיליון שקל בהנפקה.
את ההנפקה הובילה ברק חיתום בניהולו של צבי מנס, והיא בוצעה בשווי של 2.2 מיליארד שקל וזאת אחרי המרה של 400 מיליון שקל מסך ההלוואות שהעניקה שיכון ובינוי החברה האם לחברה, למניות, בשווי המדובר.
ההלוואה הומרה בשווי 1.8 מיליארד שקל, ואחרי ההמרה עמד שווי החברה על 2.2 מיליארד שקל, ובשווי זה נכנסו הגופים השונים להשקעה. אחרי הכסף מדובר בשווי 2.75 מיליארד שקל לחברה ובשווי זה תחל להיסחר בשבוע הבא בתל אביב.
המסחר בחברה יחל עם שינוי חיובי שחל השבוע בתחום האנרגיה הירוקה, כשהסנטור האמריקאי ג'ו מנוצ'ין הודיע כי יסכים לתמוך בתוכנית החקיקה Inflation Reduction Act שגיבשו ממשל ביידן ומנהיגי הרוב הדמוקרטי בסנאט ובבית הנבחרים שבמסגרתה מתוכננת הקצאה של 369 מיליארד דולר עבור תוכניות אקלים ואנרגיה.
בכך הוסר המכשול שניצב בפני אישור החוק, לאחר שרק לפני כשבועיים הודיע מנוצ'ין כי יתנגד למימון תוכניות אקלים ואנרגיה.