סגור
קמפוס מובילאיי ב הר חוצבים
קמפוס מובילאיי בהר חוצבים (צילום: באדיבות מובילאיי )

פיטורים במובילאיי: 200 עובדים יעזבו, כ-4% מכוח האדם

יצרנית טכנולוגיות הנהיגה האוטונומית הודיעה פיטורי העובדים, רובם בישראל, במסגרת מהלך רוחבי שלא יתמקד במחלקה ספציפית; בשנה האחרונה כבר נסגרו שתי חטיבות פעילות; מניית החברה איבדה 41% מתחילת השנה

דווקא כאשר חזון הרובוטקסי מתחיל להתממש, חברת מובילאיי הישראלית - שאמורה להנות מהמהפכה - יוצאת למהלך של קיצוצים.
החברה תפטר 200 עובדים, המהווים כ-4% מכלל כוח האדם שלה. מכיוון שהרוב המכריע מבין עובדי מובילאיי מועסקים בישראל, גם רוב המפוטרים צפויים להיות מקרב עובדיה הישראלים.
בניגוד לקיצוצים שנעשו לאורך השנה האחרונה, הפעם מדובר במהלך רוחבי ללא מיקוד במחלקה מסויימת. במהלך השנתיים האחרונות סגרה מובילאיי את חטיבת הליידאר שהעסיקה 60 עובדים וגם את חטיבת מערכות ההתראה מפני סטייה מנתיב שהעסיקה 130 עובדים, מתוכם 90 בישראל.
מובילאיי מעסיקה כיום כ-4,300 עובדים, מתוכם מעל ל-3,000 בישראל, בעיקר בקמפוס המרכזי בירושלים ובאתר גדול בתל אביב.
הקיצוץ מגיעה דווקא בתקופת התאוששות בעסקי מובילאיי, לאחר שנתיים מורכבות של הצטברות מלאים בקרב לקוחותיה, האטה בשוק הרכב הסיני ועיכובים במעבר למוניות אוטונומיות.
את הרבעון השלישי של 2025 סיימה מובילאיי עם הכנסות של 504 מיליון דולר ששיקפו צמיחה איטית של 4%.
עם זאת, תזרים המזומנים היה גבוה היסטורית והגיע ל-167 מיליון דולר, כאשר בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה יצרה פעילות מובילאיי תזרים של חצי מיליארד דולר. את 2025 כולה אמורה מובילאיי לסיים עם הכנסות של 1.9 מיליארד דולר ושיפור ברווחיות התפעולית.
לצד הפעילות בסין שמייצרת היום את עיקר ההכנסות של מובילאיי, היא בונה על העתיד של רובוטקסי. לחברה הישראלית הסכם עם חברת הנסיעות ליפט להשקת מוניות ללא נהג בתקופה הקרובה כפיילוט בדאלאס שבטקסס.
הפרויקט יצא לפעול לאחר בחירת יצרן הרכב שיספק את המכוניות. בנוסף לכך יש למובילאיי תוכנית מתקדמת בתחום עם פולקסווגן ואובר לפריסת רובוטקסי ללא נהג בלוס אנג'לס כעיר ראשונה ב-2026.
ממובילאיי נמסר: "כחלק מבחינה מתמשכת של הצרכים המשתנים מתבצעות התאמות במצבת כוח האדם. החברה תפעל לתמוך בעובדים המושפעים ובמקביל תמשיך לגייס למשרות הנדרשות למימוש תוכניותיה ארוכות הטווח".
מובילאיי מפתחת טכנולוגית נהיגה אוטונומית ומערכות סיוע לנהגים למניעת תאונות. היא נסחרת בבורסת נאסד"ק בשווי שוק של 9.5 מיליארד דולר, אחרי שמתחילת השנה איבדה מנייתה 41.3% מערכה.