סגור

הערת העסק החי נמחקה מדוחות דלק, ביום שבו המניה צונחת

קבוצת האנרגיה שמנהל עידן ולס סיכמה את הרבעון השלישי עם צמיחה של 49.6% ברווח ל-223 מיליון שקל; הערת העסק החי, שמעידה על ספקות של רואי החשבון ביחס לעתידה של החברה, נמחקה מהדוחות לאחר שנה וחצי; ביום שישי צנח מחיר הנפט ב-13% ברקע גילוי הווריאנט החדש, והיום נופלות מניות האנרגיה בבורסה

בעיתוי אירוני מעט, פירסמה הבוקר (א') קבוצת דלק את הדוחות לרבעון השלישי 2021. רווח נקי של 223 מיליון שקל - קפיצה של 49.6% ביחס לרבעון המקביל - יחד עם שיפור משמעותי בדירוג האג"ח, הביאו להורדת הערת העסק החי מדוחות החברה.
ההערה, שמעידה על חששות משמעותיים של רואי החשבון שעורכים את הדוחות ביחס להמשך קיומה של החברה בעוד שנה, הופיעה לראשונה בדוחות השנתיים של 2019, כלומר לפני שנה וחצי.
1 צפייה בגלריה
עידן ולס מנכ"ל קבוצת דלק
עידן ולס מנכ"ל קבוצת דלק
עידן ולס מנכ"ל קבוצת דלק
(צילום: עמית שעל)
השיפור במחירי הנפט והמימוש המיידי של נכסים שביצעה החברה, שיפרו את מצבה של קבוצת דלק, המנוהלת בשנתיים האחרונות בידי עידן ולס, והמניה רשמה התאוששות מרשימה.
עיתוי פרסום הדוחות אירוני, משום שהיום צונחת מניית דלק בכ-8%, בעקבות התרסקות מחירי הנפט ב-13% ביום שישי ב-13% בשל גילוי הווריאנט החדש של הקורונה.
את תשעת החודשים הראשונים של 2021 סיימה קבוצת דלק עם רווח של 804 מיליון שקל, לעומת הפסד עתק של 2.9 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
איתקה, חברת הנפט הפעילה בים הצפוני ומוחזקת במלואה בידי דלק, הרוויחה 80 מיליון דולר ברבעון השלישי לעומת 16 מיליון דולר ברבעון המקביל. בתשעה החודשים הראשונים של 2021 הרוויחה איתקה 189 מיליון דולר לעומת הפסד של 610 מיליון דולר, שנבע ברובו מהפרשה בגין ירידת ערך בתקופה המקבילה.
התפוקה היומית הממוצעת של איתקה בתשעת החודשים הראשונים של השנה דווקא ירדה לעומת התקופה המקבילה, 55 אלף חביות לעומת 68 אלף חביות ב-2020, כשהשנה הושבתה ההפקה מספר פעמים בצורה מתוכננת לביצוע עבודות תחזוקה. איתקה חתמה החודש על הסכם לרכישת הבעלות המלאה על חברת מרובני אויל אנד גז (Marubeni Oil and Gas) היפנית, הפועלת בים הצפוני תמורת לפחות 140 מיליון דולר.
דלק קידוחים, שבה מחזיקה קבוצת דלק ב-54.7% ופעילה במאגרי הגז תמר ולווייתן, תרמה 304 מיליון שקל לרווח בתשעה חודשים אבל הפסד של 36 מיליון שקל ברבעון השלישי בשל התאמה חד פעמית של שווי מאגר תמר למחיר העסקה והפרשה חשבונאית חד פעמית למסים נדחים.
בשבוע שעבר פרסמה חברת הדירוג מידרוג, מקבוצת Moody's, דירוג עדכני לאגרות החוב של הקבוצה ברמה של Baa3.il יציב (המקביל לדירוג -BBB של מעלות).