סגור
בורסה בורסת תל אביב 1
בורסת תל אביב (צילום: בלומברג)

קבוצת קוריס מציעה לרכוש את בול מסחר מידי הנושים

הקבוצה מציעה לבעלי האג"ח של חברת ניכיון הצ'קים לרכוש את החברה לפי שווי של 43 מיליון שקל; לפי ההצעה, 90% ממניות בול מסחר יעברו לקבוצת קוריס ו-10% מהמניות יוקצו למחזיקי האג"ח; בול מסחר היא חברת ניכיון הצ'קים הציבורית השלישית שקורסת תוך שנתיים

רוכשת לחברת בול מסחר: קבוצת קוריס הציעה לבעלי האג"ח של חברת ניכיון הצ'קים בול מסחר והשקעות לרכוש מידם את החברה לפי שווי של 43 מיליון שקל.
ההצעה מגיעה חודש לאחר שבעלי האג"ח החליטו לקחת את החברה לידיהם מפני שהחברה לא עמדה במועדי תשלום האג"ח לנושים.
על פי ההצעה שהגישה קבוצת קוריס, יוקצו לה 90% ממניות החברה ויתרת המניות יוקצו למחזיקי האג"ח. תמורת הנפקת המניות המציעים יעמידו שירותים ומזומן בשווי 39 מיליון שקל. עוד מוסיפה הקבוצה כי ישאפו "להגדיל באמצעות הפלטפורמה הציבורית את תיק האשראי הפרטי שבניהולם לשווי של לפחות פי 10 מהשווי הנוכחי, ולחצות את רף שווי המיליארד שקל בתוך מספר שנים ולאחר סיום תקופת המיתון". נכון להיום תיק האשראי של בול הוא 240 מיליון שקל.
קבוצת קוריס בנויה מטריבוס קפיטל, נפק פלא השקעות והמשקיעים יובל גנות ונועם קוריס. גנות וקוריס מציעים לכהן בחברה כמנכ"לים משותפים ללא שכר וכך לחסוך 7 מיליון שקל בשנה. בנוסף יעניקו שירותים משפטיים לחברה ללא עלות בניסיון לגבות חובות מלקוחות החברה.
בול מסחר קרסה בחודש יוני לאחר שלא הצליחה להחזיר את החוב אותו גבתה בשוק ההון על ידי הנפקת אג"ח. בספטמבר החליטו נציגי בעלי האג"ח כי המו"מ עם רונן בכור, בעל השליטה והיו"ר של בול מסחר, לא נושאים פרי.
החברה הנפיקה שתי סדרות, סדרה א' בהיקף של 90.6 מיליון שקל וסדרה ב' בהיקף 45.4 מיליון שקל. תמורת קבלת החברה, מציעה הקבוצה כי החוב יעמוד על 142 מיליון שקל. סכומים שבקופת החברה יועברו לידי מחזיקי האג"ח על חשבון יתרת החוב. מעבר לכך,60% מהחוב בפריסה לשלוש שנים ללא ריבית כשהתשלום יעשה מידי חודש בחודשו. שאר החוב (40%), ישולם 8 שנים ממועד ההסדר.
בול מסחר עוסקת בעיקר בתחום ניכיון הצ'קים – והיא החברה הציבורית השלישית בתחום זה שקורסת, לאחר נפילתן של גיבוי אחזקות ויונט קרדיט אשתקד, שגם הן עברו לשליטת הנושים. בול מסחר הנפיקה שתי סדרות אג"ח בהיקף כולל של 135 מיליון שקל. סדרה א', בהיקף של 90.6 מיליון שקל, וסדרה ב', בהיקף של 45.4 מיליון שקל.