סגור

תיק האשראי של יעקב פיננסים טיפס ל־1.6 מיליארד שקל

חברת האשראי החוץ־בנקאי שבשליטת שאול נאוי, שהונפקה בבורסה לפני כחודשיים, רשמה ברבעון הראשון של 2022 הכנסות של 18.8 מיליון שקל. הרווח הנקי של החברה הסתכם ב־9.5 מיליון שקל - המגלם לה רווח שנתי של 38 מיליון שקל

תיק האשראי של יעקב פיננסים , חברת האשראי החוץ־בנקאי שבשליטת שאול נאוי, צמח ל־1.6 מיליארד שקל בסוף הרבעון הראשון של 2022, לעומת כמיליארד שקל ברבעון המקביל ב־2021.
את יעקב פיננסים הקים נאוי בשנה שעברה לאחר שעזב את קבוצת האחים נאוי , חברת האשראי החוץ־בנקאי הראשונה שהונפקה בבורסה, שאותה הקים עם אחיו דורי. השניים הסתכסכו לאחר ששאול מכר לדורי את מניותיו בתקופת הקורונה, והאחרון לא נענה לבקשותיו לבטל את העסקה לפחות חלקית.
יעקב פיננסים הונפקה בבורסה בתל אביב לפני כחודשיים לפי שווי של 528 מיליון שקל (אחרי הכסף). המניה נסחרת כיום לפי שווי 545 מיליון שקל, לאחר ירידה של כ־8% בימי המשבר האחרונים.
עיקר פעילותה של יעקב פיננסים הוא במסחר בצ'קים דחויים. במסגרת זו, לקוחות החברה מקבלים את ערכם הכספי של הצ'קים הדחויים שבידיהם - שמוסבים לחברה תמורת ריבית הנקבעת בין הצדדים עבור יתרת התקופה שנותרה עד למועד פירעון הצ'ק. החברה פועלת בעיקר במרכז הארץ, בערים שנמצאות במגמות צמיחה בענף הנדל"ן והתשתיות, שהוא הענף המרכזי שבו פועלים לקוחות החברה. הלקוחות בענף זה מהווים כמעט מחצית מהפעילות. נוסף עליהם, החברה פועלת מול עסקים בתחומי מזון, חקלאות, פיננסים (מנכי משנה), שירותי תשתיות ומסחר.
1 צפייה בגלריה
שאול נאוי
שאול נאוי
שאול נאוי, הבעלים של יעקב פיננסים
(צילום: עמית שעל)
הונה העצמי של יעקב פיננסים הסתכם בסוף הרבעון הראשון של השנה ב־207 מיליון שקל. החברה רשמה הכנסות של 18.8 מיליון שקל ממימון ההלוואות שהיא מעניקה. הכנסות החברה מתבססות על המרווח שנוצר בין עלות האשראי שאותו היא מעניקה ללקוחותיה לתמורה שהיא מקבלת עבורו. הרווח הנקי של החברה הגיע ברבעון הראשון ל־9.5 מיליון שקל - המגלם לה רווח שנתי של 38 מיליון שקל.
תיק האשראי של יעקב פיננסים גדל במהלך הרבעון הראשון ב־224 מיליון שקל, וההפרשה הכללית בגין הפסדי אשראי הסתכמה ב־587 אלף שקל. לצורך מימון פעילותה השוטפת, החברה דיווחה כי תאגידים בנקאיים גדולים העמידו לה קווי אשראי שהסתכמו בכ־1.32 מיליארד שקל.