סגור
מגזין נדל"ן 26.3.24 אריאל ו גבי רוטר
מימין: רון רוטר ואביו גבי רוטר, מבעלי השליטה בקסטרו-הודיס ( צילום: אביב חופי)

קסטרו חוזרת בה – תמשיך להשקיע במותג איב רושה בארה"ב

תעביר את ההשקעה במותג הקוסמטיקה הצרפתי לקבוצת משקיעים בראשות רון רוטר, בנם של בעלי השליטה בקסטרו גבי ואתי רוטר; הקבוצה תשקיע 4.5 מיליון דולר; לפני שלושה חודשים דיווחה קסטרו כי היא פועלת לצאת מהמיזם בשל הקושי לקדמו

קבוצת קסטרו חוזרת בה מהכוונה לחדול מלהשקיע במיזם להפצת מותג הקוסמטיקה הצרפתי איב רושה בארה"ב באמצעות החברה הבת Radixis. עתה הקבוצה תעביר את ההשקעה במיזם לקבוצת משקיעים בראשות רון רוטר, בנם של בעלי השליטה בקסטרו גבי ואתי רוטר.
החברה חתמה על מזכר הבנות עם משקיעים אסטרטגיים הכוללת את קבוצת טננגרופ, ומשקיעים פרטיים בהם אהרון מנקובסקי מייסד קרן פיטנגו, לגיוס של כ-4.5 מיליון דולר ל-Radixis. מתוכם 3 מיליון דולר יושקעו על ידי טננגרופ, הפועלת בתחום הדאטה והטכנולוגיה ומתמחה במכירות אונליין. כ-550 אלף דולר יושקעו על ידי קסטרו, 480 אלף דולר על ידי משקיעים פרטיים ובהם מנקובסקי, ו-450 אלף דולר על ידי רון רוטר.
לאחר ההשקעה קבוצת קסטרו-הודיס תחזיק כ-54% ב-Radixis, למשקיעים החיצוניים יוקצו כ-29% מהמיזם, ורון רוטר המכהן כמנכ"ל הפעילות, יוותר עם 9.9% ממניות המיזם.
ההסכם נחתם אחרי ש-Radixis וקסטרו-הודיס קיימו מו"מ עם קבוצת המשקיעים החיצוניים, עימם חתמו לפני שלושה חודשים על הסכם להעברת החזקותיה במיזם. הם הגיעו למתווה חדש להשקעה של המשקיעים החיצוניים במיזם, יחד עם החברה.
בקסטרו סבורים שמזכר ההבנות הנוכחי הוא לטובת החברה. זאת מכיוון שהוא מבוסס על השקעה ישירה במיזם על ידי קבוצת המשקיעים האמורה - שחלקם מנוסים בתחום עסקי המיזם ובעלי ניסיון, הבנה מעמיקה ומוניטין בתחום מכירות האונליין בארה"ב שהינו בליבת הפעילות.
בנוסף, מדובר בהצעה המביאה לכך שקסטרו תידרש להשקעת סכום מינימלי של כספים, תוך שמירת שליטתה במיזם, וכן, כי מבנה ההון בעסקה מייצר תשתית נוחה לגיוס הון עתידי.
לפני שלושה חודשים דיווחה קסטרו כי היא פועלת לצאת מהמיזם עליו חתמה לפני שנה וחצי עם בעלי מותג הקוסמטיקה הצרפתי איב רושה. זאת בשל הקושי לקדם את המיזם, והחלטתה שלא להמשיך ולהשקיע השקעות מהותיות במיזם שאינו בליבת פעילותה, אחרי שכבר השקיעה בו 6 מיליון דולר.