סגור
כרטיס אשראי מקס Max

רכישת מקס: מנורה דורשת תנאים זהים לכלל ביטוח

חברת הביטוח מערימה קשיים על העסקה לרכישת מקס על ידי כלל ביטוח: דורשת לקבל את מרכיב המניות במחיר שווה לזה שיקבלו עמיתי כלל ביטוח

חברת הביטוח מנורה מערימה קושי בעסקת לרכישת מקס על ידי כלל ביטוח. במכתב ששלחה מנורה להנהלת מקס היא דורשת לקבל בעסקה את מרכיב המניות בעסקה במחיר שווה לזה שמקבלים עמיתי כלל ביטוח.
עמיתי כלל ביטוח מחזיקים בכ-10% ממניות מקס שרכשו בעסקה יחד עם ורבורג פינקוס מידי בנק לאומי. עמיתי מנורה מחזיקים בהיקף דומה כשהיו שותפים גם הם לקנייה.
כלל אמורה במסגרת העסקה להקצות למקס 5% ממניותיה, במחיר מקורי של 76.7 שקלים למניה. אחד התנאים של רשות שוק ההון ומשה ברקת לאישור העסקה היה בהבטחת מחיר של 76.7 שקלים למניה, או מחיר ממוצע ב-30 ימי המסחר האחרונים - הגבוה מביניהם. לאור הירידות האחרונות במניית כלל, נראה כי המחיר שיקבלו עמיתי כלל יהיה 77 שקלים למניה.
הרשות החליטה על ההטבה לאור ניגוד העניינים לכאורה בין כלל ביטוח שרוכשת את החברה בכספי הנוסטרו שלה (תמורת 2.4 מיליארד שקל סך הכול) לבין עמיתי כלל ביטוח שמצויים למעשה בצד המוכר.
מנורה טוענת כי לא ייתכן שעמיתי כלל יקבלו מחיר גבוה יותר מעמיתי מנורה ודורשת להשוות את המחיר במרכיב המנייתי בתמורה, לזה שיקבלו עמיתי כלל.