סגור
עו"ד אסי מסינג
אסי מסינג (צילום: דוברות משרד האוצר)

בלעדי
יועמ"ש האוצר מועמד לראשות רשות שוק ההון

גורמים במשרד האוצר מקדמים את מינויו של מסינג לתפקיד, במקומו של משה ברקת - יו"ר הרשות הנוכחי הודיע בשבוע שעבר על פרישתו, לאחר 4 שנות כהונה

מועמד ראשון לתפקיד הממונה על שוק ההון במקום משה ברקת, שהודיע בשבוע שעבר על פרישה לאחר ארבע שנים. ל"כלכליסט" נודע כי גורמים במשרד האוצר מקדמים את מינוי יועמ"ש המשרד אסי מסינג לתפקיד.
מכיוון שהמדינה בתקופת בחירות, מינוי כזה דורש את אישור היועצת המשפטית לממשלה, אבל גם בלעדיו ניתן למנות יו"ר רשות זמני לשנה, ולאחר שתקום ממשלה לבחור יו"ר קבוע. בין מסינג למנכ"ל האוצר רם בלינקוב יש יחסים טובים, ולכן הוא עשוי לתמוך במינוי.
מסינג מכיר את רשות שוק ההון היטב משום שהוא היה היועמ"ש שלה בתקופה שבה הרשות היתה אגף באוצר. הוא עבד לצדו של ראש האגף דאז יואב בן־שלוש, שאחריו כיהנו ידין ענתבי ועודד שריג. בשש השנים האחרונות מסינג הוא יועמ"ש האוצר והקדנציה שלו תסתיים בעוד שנתיים.
אם מסינג ימונה, הדבר עלול לעורר תסיסה בקרב מנהלים ברשות שעבדו תחת ברקת, שחלקם רואים בעצמם מועמדים להחליפו. השם הפנימי הרלבנטי ביותר הוא עמית גל — בנו של שמעון גל, מנהל החטיבה העסקית בבנק הפועלים לשעבר — שהובא לרשות על ידי ברקת.