סגור
מטה עליבאבא ב סין

עליבאבא הציגה צמיחה של 14% בהכנסות ועקפה את התחזיות

ענקית המסחר המקוון סיכמה את הרבעון השני עם הכנסות של 234.2 מיליארד יואן - מעל צפי האנליסטים ל-224.9 מיליארד יואן; מניית עליבאבא קופצת ב-5% בטרום המסחר בוול סטריט

ענקית המסחר המקוון הסינית עליבאבא דיווחה על עלייה של 14% בהכנסות ברבעון השני לעומת התקופה המקבילה אשתקד. זו העלייה השנתית הגדולה ביותר בהכנסות מאז ספטמבר 2021, ומניית עליבאבא מגיבה בקפיצה של 5.2% בטרום המסחר בוול סטריט.
הכנסות החברה טיפסו ל-234.16 מיליארד יואן (32.3 מיליארד דולר) ברבעון שהסתיים ב-30 ביוני ועקפו את ציפיות האנליסטים שהיו להכנסות של 224.9 מיליארד יואן.
הרווח הנקי זינק ב-51% לעומת הרבעון המקביל ל-34.3 מיליארד יואן. גם במקרה זה עקפו את התחזיות שציפו לרווח של 28.6 מיליארד יואן.
עליבאבא מתמודדת עם ההתאוששות המקרטעת בביקוש הסיני מאז הסרת הגבלות הקורונה בדצמבר. במקביל, החברה הכריזה השנה על מספר שינויים משמעותיים, בראשם ההודעה במרץ כי תפוצל לשש חברות נפרדות, שחלקן יונפקו.
שינוי נוסף הוא פרישתו של המנכ"ל והיו"ר הנוכחי דניאל ג'אנג בספטמבר. עם זאת, הוא הודיע כי בכוונתו להמשיך ולנהל את חטיבת מחשוב הענן, אותה כבר הודיעו בחברה כי בכוונתם להנפיק. הוא יוחלף בתפקידו כמנכ"ל בידי אדי וו, בעוד שג'ו טסאי ימונה ליו"ר, כך לפי הודעה שפרסמה החברה ביוני.
עוד דיווחו בעליבאבא כי ההכנסות בקבוצות Taobao וטמאל עלו ב-12% לעומת השנה שעברה ל-114.95 מיליארד יואן. באפליקציית הקניות המקוונות Taobao אף דיווחו על עלייה של 6.5% במספר המשתמשים הפעילים היומי. בחטיבת הענן דיווחו על צמיחה של 4% בהכנסות ל-25.12 מיליארד יואן.