סגור
אוטובוסים של אגד
אגד עם 15% מהפעילות בשוק האוטובוסים הציבוריים בעיר הבירה של פולין (צילום: יואב דודקביץ)
בלעדי

אגד זכתה במכרז שיכפיל את פעילותה בעיר ורשה בפולין

חברת התחבורה שבשליטת קיסטון זכתה במכרז שיניב לה הכנסות של חצי מיליארד שקל בעשור; אגד היא מפעיל האוטובוסים הפרטי הגדול בפולין; בוורשה לבדה היא תפעיל 150 אוטובוסים בעקבות הזכייה במכרז

חברת אגד זכתה במכרז של עיריית ורשה להפעלת 50 אוטובוסים נוספים בעיר, שיגדילו את הפעילות שלה בעיר ב־50%. עד היום הפעילה אגד 100 אוטובוסים בוורשה.
הזכייה היא של מוביליס (Mobilis) החברה־הבת של אגד בפולין שהיא מפעיל האוטובוסים הגדול בוורשה, עם 15% מהפעילות בשוק האוטובוסים הציבוריים בעיר הבירה של פולין.
ההצעות במכרז נמדדו לפי המחיר המוצע לקילומטר, תוך שקלול בונוס מיוחד על הכנסת אוטובוסים היברידיים לשוק. תקופת המכרז היא ל־10 שנים, עם הכנסות מוערכות של כ־515 מיליון שקל (550 מיליון זלוטי).
ורשה היא העיר הגדולה בפולין, ובאוקטובר האחרון זכתה מוביליס במכרז בעיר קרקוב, השנייה בגודלה בפולין, במקום 80 אוטובוסים שהפעילה במכרז קודם. בקרקוב מפעילה מוביליס במכרז החדש 150 אוטובוסים — 20% מהפעילות של האוטובוסים בעיר, כשהיתר מופעלים בידי חברה בבעלות העירייה.
סה"כ 90% מהתחבורה הציבורית של האוטובוסים בפולין מופעלת על ידי חברות של העיריות המקומיות ויתר הפעילות היא באמצעות חברות פרטיות. נתח השוק של אגד מבין החברות הפרטיות עמד בסוף 2024 על 34%.
נכון לסוף 2024 הפעילה אגד 405 אוטובוסים בפולין, בשישה זיכיונות הפעלה לעשר שנים. מוביליס מעסיקה 1,030 עובדים, מהם 800 נהגי אוטובוס. הכנסות מוביליס עמדו ב־2024 על 243 מיליון שקל, וה־EBITDA (רווח תפעולי תזרימי) על 59 מיליון שקל. ב־2023 עמדו ההכנסות על 202 מיליון שקל וה־EBITDA על 44 מיליון.
בנוסף לפעילותה בפולין, אגד שבשליטת קרן קיסטון פועלת גם בהולנד, באמצעות חברת הבת EBS — החברה הרביעית בגודלה בשוק ההולנדי, גם היא בבעלותה המלאה של הקבוצה. EBS מפעילה כ־17% מהתחבורה הציבורית במדינה באמצעות כ־700 אוטובוסים, רובם חשמליים, כ־2,000 עובדים ו־15 חניונים תפעוליים ברחבי הולנד.