סגור
לימור בקר, מנכ"לית קרן המילטון ליין בישראל,
לימור בקר, מנכ"לית קרן המילטון ליין בישראל (צילום: פולטין Foltyn)

המילטון ליין פותחת את קרנות האוורגרין שלה לציבור המשקיעים הישראלי

לימור בקר, מנכ"לית קרן המילטון ליין בישראל, אמרה באירוע המשקיעים השנתי של החברה כי תמשיך להגדיל את ההשקעות שלה בישראל. "זה הזמן להגדיל פוזיציות בישראל, ולהמשיך להיות המובילים בעולם בנושא הזה"

"אנו נמצאים בימים קשים ומאוד כואבים בישראל. ימים בהם כלכלת ישראל מאותגרת", כך פתחה לימור בקר, מנכ"לית קרן המילטון ליין בישראל, את דבריה באירוע המשקיעים השנתי של החברה, שהתקיים ביום שני בערב ב"מערבה" בקיבוץ געש. "בימים בהם אנשים נמנעים מלבוא לישראל בכירי המילטון ליין בחרו - למרות המצב ולמרות חוסר הוודאות - להיות כאן ולחזק את הקשר העמוק והחשוב עם ישראל. לחזק את הקשר עם המשקיעים שלנו, עם היזמים, עם החברות והקרנות הישראליות וכמובן עם הצוות שלנו בישראל". עוד הוסיפה כי אין זו הפעם הראשונה שבכירי החברה מבקרים בישראל מאז פרצה המלחמה באוקטובר. "הם ביקרו פה מספר פעמים על מנת לעמוד לצידנו", אמרה.
לדברי בקר, המילטון ליין פועלת בישראל כמעט 20 שנה. "אני גאה מאוד בעומק שיתופי הפעולה עם המשקיעים שהאמינו בנו והשקיעו בנו או השקיעו דרכנו כשהעולם של שווקים פרטיים היה חדש למדינת ישראל, והיום מחזיקים השקעות שעולות בקנה אחד עם גופים מובילים מקבילים להם בעולם. גם עם יזמים של חברות ישראליות פורצות דרך בתחומן שאנו השקענו בהן לצד הקרנות הטובות ביותר בישראל שהמנהלים שלהן נוכחים איתנו", אמרה.
1 צפייה בגלריה
חסות מדיה חברת המילטון ליין לימור בקר אמיר ירון מריו ג׳יאניני ו חואן דלגדו
חסות מדיה חברת המילטון ליין לימור בקר אמיר ירון מריו ג׳יאניני ו חואן דלגדו
מימין: לימור בקר, מנכ"לית קרן המילטון ליין בישראל; נגיד בנק ישראל, אמיר ירון; מריו ג׳יאניני, יו״ר משותף המילטון ליין; חואן דלגו, מנכ״ל משותף המילטון ליין
(צילום: קובי קואנקס)
בקר פנתה גם לנגיד בנק ישראל, אמיר ירון והודתה לו על "מנהיגותך, על מאמציך לייצב ולנווט את הספינה הכלכלית והפיננסית של מדינת ישראל שנמצאת בים סוער, בלשון המעטה. תודה לך שאתה עושה כך באומץ לב, במקצועיות, עם נסיון עשיר ומעל הכל עם יושרה מקצועית".
לפי בקר, המילטון ליין הפכה בשנים האחרונות לחברה הגדולה והמובילה בעולם להשקעות בשווקים הפרטיים עם 900 מיליארד דולר תחת ניהול וייעוץ. "הכפלנו את הנכסים שלנו בתוך חמש שנים. צמחנו יחד עם הצמיחה של השווקים הפרטיים שצמחו מסיבה אחת - השווקים הפרטים הראו ביצועי יתר מעל השווקים הסחירים ב-22 מתוך 22 השנים האחרונות".
בקר ציינה עוד כי המילטון ליין נחשבת היום למקצה הגדולה בעולם של השקעות בשווקים הפרטיים. "אלו כספים שאנחנו מנהלים ומספקים ייעוץ לגביהם עבור קרנות פנסיה וגופים פיננסים מובילים מרחבי העולם. העובדה שהמילטון ליין משקיעה מעל 40 מיליארד דולר בשנה בקרנות וחברות פרטיות מובילות ברחבי העולם, ועובדת איתן כתף אל כתף. העובדה שיש לה מעל 700 עובדים מומחים להשקעות ופיננסים הפזורים ב-23 משרדים ברחבי העולם וכמובן בצמתים החשובים באירופה, ארה"ב ואסיה מאפשרת לשותפים שלנו, למשקיעים שלנו בעולם וכאן בישראל ולכם, נגישות ייחודית, תמהיל ייחודי, לקרנות הכי טובות ודרכן ולצידן לעסקאות הכי טובות בעולם".
המילטון ליין החלה לפעול בישראל לפני 19 שנה מיד לאחר יישום רפורמת בכר, שפתחה לראשונה את השוק המוסדי בישראל להשקעות בעולם, זאת באמצעות שינוי אסטרטגי במבנה שוק הפנסיה, הן בהפקדות אליו וכן בבעלות הגופים המשקיעים תוך יצירת תחרות שגרמה לשוק הפנסיוני כיום להיות מוביל בהשקעות ברמה עולמית. "יצרנו תשתית משמעותית שמהווה שער גדול למשקיעים הישראלים ודרכם לציבור הישראלי, להיחשף למיטב הקרנות ולעסקאות טובות וייחודיות שעד אז לא היו נגישות לשוק הישראלי", הסבירה.
לדבריה, הפעילים בשוק המוסדי הישראלי הם ההוכחה לכך שהדרך הזאת הצליחה, שאפיק ההשקעה בשווקים הפרטיים הפך עם השנים להשקעה משתלמת עם תשואות משמעותיות.
"אני שמחה לומר שלא מדובר רק בסל קטן של השקעה אלטרנטיבית אלא בחלק משמעותי ובלתי נפרד בתיק הנכסים של משקיעים מוסדיים בישראל. אני גאה מאוד שלצד המהלך האסטרטגי שהובלנו לפתיחת השער הישראלי להשקעות בשווקים הפרטיים בעולם, המילטון ליין הובילה מהלך גדול של השקעות משמעותיות ביותר בהייטק ובתעשייה הישראלית".
בקר הדגישה כי המילטון ליין השקיעה למעלה ממיליארד דולר בחברות טכנולוגיות מתקדמות, בסטארטאפים ישראליים ייחודיים ובתעשייה ישראלית חכמה. "אנחנו מאמינים גדולים ביזמים הישראלים, ביכולת של הישראלים ליצור ולחדש ולהוביל את הפיתוחים הטכנולוגיים המתקדמים ביותר בעולם, ולכן גם בימים אלה גם בזמן מלחמה אנו ממשיכים להביע אמון ולהשקיע בקרנות וחברות טכנולוגיות ישראליות".
בקר התחייבה כי המילטון ליין תמשיך להגדיל את ההשקעות של בישראל. "זה הזמן להגדיל פוזיציות בישראל, ולהמשיך להיות המובילים בעולם בנושא הזה, כך נבחן משקיע אמיתי – כזה שפועל גם בתקופות לא קלות".
בסיכום דבריה ציינה בקר כי המילטון ליין מוגדרת כאחת משלוש השחקניות הגדולות בעולם בתחום האוורגרין (Evergreen). "אנחנו מאמינים שמהפכת ההשקעות העצומה שמתרחשת בימים אלה בשווקים הפרטיים בעולם ובאה לידי ביטוי בצמיחה מואצת של קרנות האוורגרין, חייבת להיות מונגשת לציבור בישראל. המילטון ליין מניחה היום בקידמת הבמה בישראל תוכנית משמעותית שגם תענה על צורכי המשקיעים הפרטיים. הבנקים ומנהלי הפמילי אופיס יוכלו להנגיש כעת את ההשקעות הטובות ביותר של השווקים הפרטיים וזאת דרך קרנות אוורגרין שהקמנו".