סגור
חנות נייקי ב קניון עזריאלי שרונה
חנות נייקי (צילום: אוראל כהן)

הכנסות פוקס צמחו, אבל מגזר הספורט גרר את הרווח לצניחה של 44%

קבוצת האופנה הרחיבה ברבעון הראשון של 2025 את שטחי המסחר ופתחה חנויות חדשות; ההכנסות טיפסו ב-13.6% ל-1.5 מיליארד שקל, אך ירידה חדה ברווחיות מגזר הספורט וברווחי ריטיילורס הובילה לירידה ברווח הנקי - שעמד על 15 מיליון שקל

קבוצת פוקס הגדילה ברבעון הראשון את שטחי המסחר, רכשה חברות ונכנסה לפעילות בטריטוריות חדשות בחו"ל עם המותג נייקי.
היא גם שיפרה את המכירות בחנויות הזהות במרבית הפעילויות אך החולשה של החברה הבת ריטיילורס, שעברה להפסד בעיקר בשל הירידה במכירות נייקי, משכה את הקבוצה למטה והרווח הנקי שלה ברבעון צנח.
הכנסות הקבוצה, שמנהל הראל ויזל, עלו ב-13.6% והסתכמו ב-1.5 מיליארד שקל בהשפעת פתיחת חנויות חדשות במרבית הרשתות שמפעילה הקבוצה וכן בשל שיפור במכירות החנויות הזהות.
הקבוצה מפעילה 1,087 חנויות בארץ ובעולם וברבעון הראשון הרחיבה שטחי מסחר של המותגים נייקי, ג'מבו יוון, פוקס ופוקס הום, מנגו, ושילב. היא גם רכשה את רשת ההלבשה איתי ברנדס שמפעילה עשר חנויות, מתוכן שש חנויות פופ אפ.
המכירות בחנויות הזהות של הקבוצה עלו במגזרים אופנה ואופנת הבית בארץ ב-4.1% ובללין ב-0.5%. בתחום הספורט ירדו המכירות בחנויות הזהות ב-14.6%. במגזר אחרים נרשמה עלייה של 3.9% במכירות החנויות הזהות.
בתחום האופנה ואופנת הבית עלו המכירות ב-6.8% והסתכמו ב-492 מיליון שקל בשל העלייה במכירות החנויות הזהות. הפעילות במגזר הציגה בסוף הרבעון עליה של 50% ברווח התפעולי ל-21 מיליון שקל ושיעורו מהמכירות עלה ב-1.3% ל-4.3% זאת בזכות שינוי בתמהיל מכירות קולקציות חורף וקיץ, וירידה בעלות הרכש כתוצאה משינוי שערי החליפין וירידה במחירי ההובלה.
במותג האווירה והטיפוח ללין פתחה הקבוצה בישראל עשר חנויות חדשות מאז מרץ 2025 ועד מרץ 2025, ושתי חנויות נוספות בקנדה והמותג כולל 158 חנויות. פתיחת החנויות והעלייה במכירות החנויות הזהות שיפרה את המכירות שעלו ברבעון ב-4.2% ל-69 מיליון שקל אך הכבידה על הוצאות ההפעלה והרווח התפעולי בסוף הרבעון ירד ב-1.5% ל-13.4 מיליון שקל. שיעורו מהמכירות ירד ב-1.1% ל-19.5%.
בתחום הספורט שמנוהל בחברה הבת ריטיילורס עלו המכירות ב-17% והסתכמו ב-526 מיליון שקל בזכות פתיחת חנויות חדשות של נייקי בקנדה ואוסטרליה. עלייה זו התקזזה עם ירידה במכירות החנויות הזהות של נייקי ופוטלוקר וסגירת רשת דרים ספורט שגרעה מהמכירות. החברה הגדילה את ההנחות על המוצרים כדי לא לצבור מלאי ושחקה את הרווחיות הגולמית, ובסוף הרבעון הציגה צניחה של 88% ברווח התפעולי של מגזר הספורט שירד ל-4 מיליון שקל, ושיעורו מהמכירות ירד ל-0.8% לעומת 7.6% ברבעון מקביל אשתקד כתוצאה מהירידה במכירות החנויות הזהות, ומהפחתת עודפי עלות שנוצרו עקב רכישת חברת RPG האוסטרלית והכניסה לפעילות באוסטרליה עם המותג נייקי וחנויות סמסונג.
פוקס מפעילה גם 231 חנויות של רשתות הקמעונאות סאקס, בילבונג, שילב, מיננה, ג'מבו יוון, סאן גלאס, פליינג טייגר, איתי ברנדס ושתי חנויות של טרמינל איקס. חנויות אלו מדווחות במגזר אחרים שמכירותיו ברבעון עלו ב-17% ל-404.4 מיליון שקל בשל תוספת של 31 חנויות חדשות שלא פעלו ברבעון המקביל ושיפור במכירות החנויות הזהות. הרווח התפעולי בתחום זה עלה בכ-50% ל-18 מיליון שקל ושיעורו מהמכירות השתפר ב-1% ל-4.5%.
פוקס רשמה עליה של 16% ברווח הגולמי ברבעון הראשון שעמד על 822 מיליון שקל ושיעורו מהמכירות עלה ב-1.1% ל-55.6%. בשל הרחבת הפעילות בארץ ובעולם, עלו הוצאות השכר והפרסום של פוקס ברבעון וכך גם הוצאות הלוגיסטיקה. בתום הרבעון רשמה הקבוצה עלייה של 20.6% בהוצאות המכירה והשיווק שעמדו על 743 מיליון שקל.
הקבוצה הציגה ירידה של 24.4% ברווח התפעולי בעיקר בשל החולשה של חנויות נייקי ופוטלוקר, והוא הסתכם ב-52 מיליון שקל. שיעור הרווח התפעולי מהמכירות ירד ב-1.8% ל-3.5%.
הרווח הנקי צנח ב-44% והסתכם ב-15 מיליון שקל. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת עמד על 300 אלף שקל בלבד ברבעון הראשון של השנה לעומת 225 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.