סגור

חזרת הפקקים מיטיבה עם חברת התשתיות שפיר: הרווח הנקי קפץ ב-68%

החברה, שמקימה פרויקטים של תשתיות ונדל"ן ומחזיקה בחלק מכביש 6, רשמה צמיחה של 25% בהכנסות ברבעון השני של 2021, שהסתכמו ב-967 מיליון שקל; הרווח הנקי קפץ ל-100 מיליון שקל

עם החזרה של התנועה בכבישים, זינקו רווחי חברת התשתיות שפיר הנדסה ב-68% ברבעון השני של 2021.
הכנסות החברה שבשליטת האחים שפירא (60.3%) צמחו ב-25% ברבעון והסתכמו ב-967 מיליון שקל.
שניים ממגזרי הפעילות בשפיר רשמו קפיצה בהכנסות ברבעון.
הראשון הוא תחום התשתיות, שנהנה מהתקדמות בפרויקטים שמקימה החברה, והשני הוא מגזר הזכיינות, שכולל את החזקות החברה (80%) בכביש 6 חוצה צפון, שההכנסות ממנו עלו עקב חזרת התעבורה בכבישים למצב נורמלי, ביחס לימי הסגרים ברבעון השני אשתקד.
שפיר רשמה עלייה של 80% בהכנסות ממגזר התשתיות ל-339 מיליון שקל, הודות להתקדמות בביצוע פרויקטים ומרישום הכנסות בגין פרויקטים שהקמתם הסתיימה. במגזר זה פועלת החברה בין היתר בסלילת כבישים, הקמת מחלפים וחפירת מנהרות. הרווח למגזר פעילות זה זינק ב-211% ל-81 מיליון שקל.
במגזר הזכיינות זינקו ההכנסות כמעט פי שניים ל-63 מיליון שקל, והרווח למגזר קפץ פי ארבעה ל-8 מיליון שקל ברבעון השני ביחס למקבילו. העלייה בהכנסות מגזר הזכיינות כאמור משויכת לחזרת המשק להיקפי פעילות גבוהים זאת לעומת ירידה בנפח תנועת הרכבים לפני שנה עקב הגבלות משבר הקורונה.
1 צפייה בגלריה
מימין הראל שפירא ו ישראל שפירא מ בעלי קבוצת שפיר
מימין הראל שפירא ו ישראל שפירא מ בעלי קבוצת שפיר
מימין: הראל שפירא וישראל שפירא, מבעלי קבוצת שפיר
(צילום: נמרוד גליקמן)
דווקא בתחום מגזר הייזום והנדל"ן למגורים, שנחשב ללוהט בקרב החברות בענף הבנייה, נרשמה יציבות ועלייה של 2 מיליון שקל בלבד להכנסות של 142 מיליון שקל ברבעון השני.
לחברה יש פרויקט בחריש שבו היא ממשיכה למסור דירות ולהכיר בהכנסות. ביולי זכתה שפיר במכרז של רשות מקרקעי ישראל להקמת 486 יחידות דיור לבנייה רוויה בבאר יעקב תמורת 352 מיליון שקל והיטלי פיתוח בסך של 32 מיליון שקל. הרווח של מגזר ייזום הנדל"ן למגורים הסתכם ברבעון השני בכ-30 מיליון שקל, זאת לעומת 24 מיליון שקל ברבעון המקביל.
בסיכומו של דבר הרווח התפעולי של שפיר עלה ב-42% ברבעון השני ל-150 מיליון שקל, ואילו הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות קפץ ב-68% ל-100.3 מיליון שקל.
שפיר מתרחבת לאחרונה לתחומים נוספים. החברה קיבלה אופציה לרכוש את השליטה ברשת הדיור המוגן עד 120 בהשקעה של 600 מיליון שקל. בנוסף היא רוכשת את החברות התעשייתיות אברות וליפסקר וגם מנהלת מו"מ לרכישת חברת השילוח פריץ.
שי לינדנר, סמנכ"ל הכספים מסר כי בחברה "פועלים להרחבת הפעילות של שפיר בכל התחומים: חתמנו על אופציה לרכישת השליטה ברשת הדיור מוגן עד 120, אנחנו בוחנים את רכישת השליטה בחברת התשתיות אברות ומקדמים את שילובה של חברת ליפסקר בקבוצה".