סגור

בעקבות אישור ברקת: קרן ראשונה של חברת ביטוח להשקעה בסקטורים לא סחירים

הראל ביטוח משיקה קרן להשקעות משותפות, שמאפשרת ללקוחות להצטרף לעסקאות שלה בשורה של פרויקטים - בתחומי נדל"ן, אשראי וטכנולוגיה; רשות שוק ההון אישרה בשבוע שעבר את את פתיחת הקרנות החדשות

קרן ראשונה להשקעות משותפות (Co Invest), המכונות קרנות רוכבות, בעקבות האישור שהעניקה בשבוע שעבר רשות שוק ההון להשקת קרנות מסוג זה.

הקרנות המדוברות מאפשרות ללקוחות חברת ביטוח להצטרף לעסקאות שלה בתחומים שונים, בין היתר בתחומי נדל"ן, אשראי לא סחיר, טכנולוגיה ובפרויקטים אחרים שמבצעת החברה הרלבנטית עבור ההון שבשליטתה (נוסטרו), עבור המבוטחים ועמיתי קרנות הפנסיה וקופות הגמל.
חברת הביטוח הראל היא זו שמשיקה את הקרן החדשה. הרציונאל להחלטה של הרשות הוא דחיפה לחברות הביטוח להקמת קרנות השקעה בתחום הלא סחיר, ללקוחות שלהם וגם לציבור הרחב. המשקיעים בקרן יכולים להינות מהאנליזה שמבוצעת בנכסים שאינם סחירים ושלא היו מצליחים לעשות בעצמם.
הראל היא חברת הביטוח הראשונה שעושה שימוש בהטבה הרגולטורית - חטיבת ההשקעות בהראל ביטוח היא גוף מפוקח על ידי רשות שוק ההון.
מישל סיבוני, מנכ"ל הראל ביטוח ופיננסים ציין כי "בזכות שינוי רגולטורי שיזם ד"ר משה ברקת, יו"ר רשות שוק ההון יוכלו כעת המשקיעים ליהנות מהשקעות אלטרנטיביות, עם מנגנוני בקרה וממשל תאגידי קפדניים".
הראל היא מבין השחקנים הגדולים בתחום זה - החברה מנהלת השקעות לא סחירות בהיקף של כ-80 מיליארד שקל הכולל, בעיקר אשראי לא סחיר, השקעות נדל"ן, תשתיות וקרנות השקעה.

1 צפייה בגלריה
מישל סיבוני מנכ"ל הראל ביטוח ופיננסים
מישל סיבוני מנכ"ל הראל ביטוח ופיננסים
מישל סיבוני מנכ"ל הראל
(צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)