סגור

תוצאות הרבעון מוכיחות - אלטשולר שחם ממשיך בהשתלטות על הגמל; הושלמה רכישת פסגות

הרווח הנקי כמעט והוכפל ברבעון הראשון; נתח השוק בגמל להשקעה הגיע ליותר מ-26% והיקף הנכסים צמח ב-10%; באלטשולר אומרים כי ההובלה בתשואות תורמת לחיזוק המותג וגורמת להעברת הון מהמתחרים; אך הצבירה בקרן ההשתלמות הכללית נכון לאפריל - בקצב הנמוך ביותר מאז מרץ 2020; באלטשולר הודיעו היום כי הושלמה רכישת פסגות תמורת 910 מיליון שקל

נתח השוק של אלטשולר שחם בענף הגמל ממשיך לצמוח - עוד לפני המיזוג עם פסגות. החברה-הבת הציבורית של בית ההשקעות פרסמה היום את הדו"חות הכספיים שלה לרבעון הראשון של 2021. מהדו"חות עולה כי נתח השוק של החברה בשוק הגמל עומד על מעט יותר מ-26% - נתון שהופך אותה לגדולה ביותר בתחום.


ברבעון המקביל ב-2020 נתח זה עמד על 21%, וגם אז היה זה הנתח הגדול בשוק. ברבעון הקודם נתח זה עמד 25.4%. בפנסיה עומד נתח השוק של החברה על 4.3%, כמעט פי שניים בהשוואה לנתח ברבעון הראשון של 2020. בסוף 2020 נתח שוק זה עמד על 3.7%.

1 צפייה בגלריה
מימין מנכ"ל ובעלים משותף ב אלטשולר שחם גילעד אלטשולר מנכ"ל ובעלים גמל ופנסיה יאיר לוינשטיין
מימין מנכ"ל ובעלים משותף ב אלטשולר שחם גילעד אלטשולר מנכ"ל ובעלים גמל ופנסיה יאיר לוינשטיין
מימין: מנכ"ל ובעלים משותף באלטשולר שחם גילעד אלטשולר ומנכ"ל ובעלים גמל ופנסיה יאיר לוינשטיין
(צילום: תומי הרפז)

היקף הנכסים המנוהלים עלה ב-10% והסתכם ב-181 מיליארד שקל, זאת לעומת 165 מיליארד שקל בסוף הרבעון הקודם. העלייה בנכסים המנוהלים מיוחסת לתשואות הגבוהות של החברה, שגם מגדילות את הנכסים וגם מושכות לקוחות.
עם זאת, בחודשים האחרונים החברה אינה מתייצבת בראש טבלת התשואות וגם קצב הגיוסים התמתן. לשם המחשה, בחודש אפריל הצבירה בקרן ההשתלמות הכללית של אלטשולר שחם הסתכמה ב-463 מיליון שקל, הקצב הנמוך ביותר מאז מרץ 2020.
מנכ"ל הגמל באלטשולר יאיר לוינשטיין אמר ל"כלכליסט": "בחודשים האחרונים הפערים בתשואות מול המתחרים כבר לא היו באותה רמה שאפיינה אותם בשנים האחרונות. יש לקוחות שבמצב כזה מבצעים פחות ניודים. זה לא הגיוני שנהיה כל הזמן בקצב גיוס של 30 מיליארד שקל. אם כך היה, אז בתוך שנתיים כל השוק היה נמצא באלטשולר שחם".
העלייה בנכסים הביאה לזינוק בהכנסות החברה שהסתכמו ב-287 מיליון שקל, עלייה של 43% בהשוואה לרבעון המקביל. הרווח הנקי עמד על 48.7 מיליון שקל אחרי מס, כמעט פי שניים בהשוואה לתקופה המקבילה, שבה הרווח הנקי עמד על 25.4 מיליון שקל.
בתוך כך החברה הודיעה היום שהשלימה את רכישת בית ההשקעות פסגות תמורת 910 מיליון שקל. השפעות הרכישה על התוצאות הכספיות יבואו לידי ביטוי לראשונה בדו"חות הרבעון השני.