סגור

התגלה עוד מענק ש-WeWork העבירה לאדם נוימן - 245 מיליון דולר

מסמכים שנחשפו בתחילת החודש מגלים שחברת חללי העבודה המשותפים העניקה למנכ"ל שפרש מענק במניות, שלא ניתן לבעלי אחזקות אחרים ולא דווח קודם לכן. זאת כחלק מהסדרת הסכסוך שלו עם החברה


לפני קרוב לשנתיים נפרדו דרכיהם של סופטבנק ואחד ממייסדי WeWork אדם נוימן, לאחר שבנק ההשקעות הציל את חברת חללי העבודה המשותפים. אלו לא היו גירושים פשוטים.


לפי "הוול סטריט ג'ורנל", מסמכים שנחשפו בתחילת החודש מראים שבפברואר WeWork נתנה לנוימן מענק מניות מוגדל בשווי של כ-245 מיליון דולר, הטבה שלא ניתנה לבעלי מניות נוספים ולא דווח עליה לפני כן. העסקה היתה חלק ממו"מ חוזר בנוגע לחבילת הפרישה של המנכ"ל לשעבר, שהיתה אמורה לסיים סכסוך ארוך בינו לבין סופטבנק, ועזרה להכשיר את הקרקע להנפקה של WeWork, כך על פי אנשים המקורבים לנושא.

1 צפייה בגלריה
אדם נוימן מייסד WeWork מוכר בית לוס אנג'לס
אדם נוימן מייסד WeWork מוכר בית לוס אנג'לס
אדם נוימן
(צילום: בלומברג)

בנוסף למניות, קיבל נוימן כחלק מחבילת הפרישה, כ-200 מיליון דולר במזומן, והיא אפשרה לו מימון מחודש בתנאים נוחים לחוב בגובה 432 מיליון דולר, והתירה לישות עסקית בה הוא שולט למכור מניות של WeWork בשווי 578 מיליון דולר. מכירת המניות היתה פתוחה לכל המשקיעים, בעוד ההטבות האחרות ניתנו רק לנוימן.
על פי המסמכים שנחשפו, לאחר עזיבתו של נוימן בסתיו 2019, החברה ספגה הפסדים כבדים ומכרה מספר חברות שנקנו בהנחייתו. המסמכים נחשפו בזמן ש-WeWork משלימה מיזוג עם חברת BowX Acquisition, שהיא חברת ספאק, מה שיאפשר לה לצאת להנפקה.
ניסיון ההנפקה הקודם ב-2019 הוא שהביא בין היתר לעזיבתו של נוימן. מומחים למענקי פרישה אמרו שהחבילה יוצאת דופן לא רק בשל גודלה העצום, אלא גם בהינתן ביצועי העבר של נוימן. הערכת השווי של WeWork, שהיה שותף לייסודה ב-2010, נפלה מ-47 מיליארד דולר ל-8 מיליארד דולר כאשר פרש.