סל הקנייה של הלקוחות גדל - גם הרווח הרבעוני של מקס סטוק
הסל הממוצע בחנויות הזהות של הרשת צמח ב-3%, מול ירידה של 3.9% ברבעון המקביל - הכנסות מקס סטוק גדלו ב-8%; הסמנכ"לית טליה ססלר על המתחרה שבבעלות קבוצת פוקס: "מלבד ההבדל בגודל החנות אנחנו יותר אטרקטיבים מג'מבו"
מקס סטוק התרחבה, הלקוחות שלה קנו יותר - התוצאה היתה שידרוג בשורת ההכנסות והרווח של הרשת המוזלת ברבעון הראשון של השנה. הכנסות מקס סטוק טיפסו ל-339 מיליון שקל, צמיחה של 8% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2024, הרווח הנקי לבעלי המניות עלה ב-13% ל-29 מיליון שקל
לשיפור תרמו כמה גורמים, בהם עלייה של 3% במכירות החנויות הזהות, פתיחת חנויות חדשות, עלייה בסל הקניות הממוצע כתוצאה מעיתוי חג הפסח - החג חל השנה במחצית הראשונה של אפריל וחלק מהקניות לקראתו נעשו כבר בחדש מרץ, לקראת סוף הרבעון.
גם בנטרול חג הפסח אין שינוי מהותי: בסיכום ארבעת החודשים הראשונים של השנה (ינואר-אפריל 2025) נרשמה עלייה של 3.3% במכירות החנויות הזהות ביחס לאותה תקופה של ארבעה חודשים ב-2024 - בשתי התקופות הנתון כולל באופן דומה את הרכישות לקראת חג הפסח.
נכון לסוף הרבעון מונה מקס סטוק 64 סניפים - היא פתחה בפברואר סניף בגדרה בבעלות הרשת ובמרץ פתחה סניף זכיינות ברחובות - ומנגד סגרה את הסניף בגוש עציון בשל מכירות שלא עמדו בציפיות. כמו כן במאי חזר לפעול הסניף בקריית שמונה שהיה סגור מאז פרוץ המלחמה.
אשר לפעילות המצומצמת בחו"ל, בסוף חודש אפריל סגרה מקס סטוק את החנות האחרונה שלה בפורטוגל - החנות שעדיין פעלה ברבעון הראשון הניבה למקס סטוק הפסד של מיליון שקל, בשל הוצאות שכר ושכירות.
הסל הממוצע בחנויות הזהות של מקס סטוק עלה ב-3% לאחר שברבעון מקביל הוא ירד ב-3.9%. בחנויות שבבעלות הרשת עלה הסל הממוצע ברבעון ב-2.3% לאחר שברבעון המקביל ירד ב-3.7%, ככל הנראה בהשפעת הסניפים שהתווספו ונפתחו מחדש. בחנויות בזכיינות עלה סל הקניה הממוצע ב-3.6% לאחר ירידה של 5.9% ברבעון המקביל שנה שעברה.
הקטגוריה הגדולה ביותר של מקס סטוק היא קטגוריית "אחרים" שמורכבת מעשרות תתי קטגוריות ושרשמה הכנסות של 133 מיליון שקל ברבעון. קטגוריות מוצרי עולם הבית האחראית על 29% מהמכירות וקטגוריית והכלים החד פעמיים האחראית על 15% מהמכירות הציגו ברבעון צמיחה דו ספרתית.
בשיחה שקיימו המשנה למנכ"ל ניר דגן וסמנכ"לית פיתוח עסקי טליה ססלר הם התייחסו למתחרה של מקס סטוק, רשת ג'מבו יוון, שבבעלות קבוצת פוקס. בשבוע שעבר אמר בעל השליטה בפוקס הראל ויזל כי ג'מבו עתידה להתרחב בתוך שנה עם שלושה סניפים נוספים ולמנות 6 סניפי ענק של כ-10,000 מ"ר כל אחד.
"אפשר לראות לאורך זמן איך משנת 2017 אנחנו צומחים בצורה יפה וגדלנו פי שלושה בהכנסות", הגיבו ססלר ודגן לאתגר שמציב המתחרה. "אנחנו רואים את ג'מבו בשטח ומלבד ההבדל בגודל החנות, אנחנו יותר אטרקטיבים במחיר ובתחלופת המוצרים - אצלנו אחוז המוצרים שמתחלפים הרבה יותר גבוה מזה שבג'מבו. יש לנו כבר שלושה קייס סטאדי של חנויות ג'מבו שקיימות סביבנו ורואים שסביב תקופת הפתיחה, קיימת פגיעה נקודתית אבל פחות ממה שחשבנו וההתאוששות של החנויות שלנו הרבה יותר מהירה ממה שציפינו. אחרי תקופת הסתגלות קצרה הסניף חוזר לצמוח ועושה הרבה יותר טוב ממה שהיה לפני פתיחת ג'מבו בסמיכות".
מקס סטוק הצליחה לשמור ברבעון על שיעור רווחיות גולמית של כ- 42% , בדומה לרווחיות השנתית שהציגה ב-2024. זאת על אף העלייה בשיעור ההוצאות הלוגיסטיות כתוצאה מעלויות הפעלת המרכז הלוגיסטי החדש, במקביל להפעלת המרלו"גים הקיימים. השמירה על הרווחיות הגולמית התאפשרה בזכות הגברת הייבוא העצמאי מחו"ל ביחס לכלל המכר, הודות למרלו"ג החדש בשומריה.
הרווח התפעולי של החברה עלה ב-3% ל-44 מיליון שקל, עליה שקוזזה בהוצאה חד פעמית של 4 מיליון שקל בגין שכירות בסניף גוש עציון שנסגר; מהפסד מסגירת אחד המרלו"גים (לטובת המעבר למרלו"ג החדש); סגירת הפעילות בפורטוגל. בשל הוצאות אלה, הרווחיות התפעולית ירדה ל-13.1% לעומת 13.7% ברבעון המקביל.
מקס סטוק חילקה באפריל דיבידנד של 70 מיליון שקל - מאז שנת 2017 חילקה החברה דיבידנדים של 439 מיליון שקל, תוך הקפדה על חלוקה בכל שנה, למעט שנת 2000, בשל משבר הקורונה.





























