סגור
קובי מימון איש עסקים
קובי מימון (אוראל כהן)

עיריית פ"ת דורשת מקובי מימון תשלום ארנונה של 30 מיליון שקל

דרישת התשלום הועברה לאחר שוועדה בלתי תלויה בחברת פוליגון של מימון קבעה כי חברת איירפורט סיטי, גם היא בשליטתו, עשתה שימוש בקרקע שלה בצומת סגולה בין השנים 2008 ל-2020. התשלום מורכב מארנונה של 15.2 מיליון שקל וריבית של 14.6 מיליון שקל 

עיריית פ"ת דורשת תשלום ארנונה של כמעט 30 מיליון שקל מאיירפורסט סיטי של קובי מימון (37%) - זאת עבור מחסני החברה המוצבים על קרקע חקלאית בצומת סגולה, וששימשו אותה בשנים 2020-2008.
שומת הארנונה נשלחה לחברת פוליגון, חברת נדל"ן ונכסים שגם היא נמצאת בשליטת מימון (52.2%), מאחר שחברה זו מחזיקה בקרקע האמורה. התשלום מחולק מארנונה על השימוש בנכס, בהיקף של 15.2 מיליון שקל, לצד תשלום ריבית של 14.6 מיליון שקל ריבית - ובסכך הכול 29.9 מיליון שקל.
עיריית פ"ת "נזכרה" לשלוח למימון חשבון ארנונה לאחר יותר מעשור של שימוש בקרקע. זאת לאחר שוועדה בלתי תלויה, שמונתה על ידי דירקטוריון פוליגון, קבעה כי חברת איירפורט סיטי או נצבא (החברה בעזרתה שולט מימון באיירפורט סיטי), צריכות לשלם עבור השימוש בקרקע לאותה פוליגון דמי שכירות של 4 מיליון שקל.
הוועדה פסקה כך לאחר מאבק מתמשך של בעלי מניות מיעוט בחברת פוליגון. אלה טענו כי מימון, בעל השליטה בפוליגון, מספק לאורך שנים שירותי אחסון בחינם שלא בהסכמתם או באישורם לטובת איירפורסט סיטי, חברה אחרת שבשליטתו.
דבר השימוש נחשף בתביעה שהגיש במאי 2023 אהרון כהן, בעל מניות מיעוט בפוליגון. בעקבות התביעה החליט דירקטוריון פוליגון למנות ועדה בלתי תלויה שתבחן את הנושא ולאמץ את מסקנותיה - כאמור זו קבעה כי איירפורט סיטי או נצבא צריכות לשלם לפוליגון 4 מיליון שקל.
התובע כהן טוען שמדובר בסכום נמוך מדי ולפיכך הוא הגיש צו לגילוי מסכמים לפני הגשת תביעה נגזרת נגד פוליגון, בעלי השליטה בה ובכירים בה בעבר ובהווה. ההליך מתנהל בבית המשפט המחוזי בלוד מול השופטת שרון גלר.
פוליגון הנסחרת בשווי של פחות מ-200 מיליון שקל בבורסה בת"א הודיעה כי היא חולקת על השומה ובכוונתה להגיש השגה או עתירה מנהלית, במועדים הקבועים בחוק.