סגור
יונדאי קיה
יונדאי וקיה. פרסמו אזהרה יוצאת דופן (צילום: שאטרסטוק)

יונדאי וקיה באזהרה יוצאת דופן בארה"ב: סכנת התלקחות, החנו את רכביכם בחוץ

האזהרה מתייחסת ליותר מ-91 אלף מכוניות, שבהן עלולים להימצא רכיבים חשמליים פגומים במשאבת השמן, שעלולים לגרום לה להתחממות יתר; מהם הדגמים הרלוונטיים?

קבוצת יונדאי-קיה הודיעה אתמול (ה') כי היא מבצעת ריקול בארה"ב ליותר מ-91 אלף מכוניות בשל סיכון להתלקחות. החברות אף קראו לבעלי המכוניות לא להחנות בחניונים סגורים או מקורים ולהתרחק ממבנים עד לסיום התיקונים.
הריקול נוגע למכוניות יונדאי מדגם פליסייד מהשנים 2024-2023, דגמי טוסון, סונטה, אלנטרה וקונה משנת 2023 ודגמי סלטוס 2024-2023, וכן מכוניות קיה סול וספורטאז' משנת 2023. מדובר על כ-52 אלף מכוניות יונדאי וקרוב ל-40 אלף מכוניות של קיה.
לפי הודעת יצרניות הרכב, עלולים להימצא רכיבים חשמליים פגומים בבקרה של משאבת השמן (Idle Stop & Go oil pump), ואלו יכולים לגרום לה להתחמם יתר על המידה. בעלי המכוניות יקבלו הודעה עד סוף ספטמבר אם הם זכאים לתיקון, ובסוכנויות הרכב יבדקו ויחליפו את החלקים במקרה הצורך.
מקיה נמסר כי קיבלו שישה דיווחים על אירועי התלקחות שעשויים להיות קשורים לתקלה, אך לא דווח על תאונות או פציעות מכך. ביונדאי התקבלו ארבעה דיווחים בנושא. החברות עדכנו את מינהל הבטיחות בדרכים האמריקאי כי רכיב חשוד הוצא מהייצור כבר במרץ.
ביונדאי מסרו לסוכנויות הרכב לספק רכב שכור חלופי ללקוחות שלא מרגישים בנוח להמשיך ולנסוע במכוניות שלהם עד שיוסדר התיקון. עוד הוסיפו שאם הלקוחות מדווחים על ריח של שריפה עליהם לקרוא לגרר שיעביר את המכונית לסוכנות הרכב הקרובה, והזהירו לא לנסות לנהוג במכונית בעצמם.
מלבד לסיכון ההתלקחות, חימום היתר עלול לגרום לקצר שיפגע בגורמים נוספים בלוח המכוונים, כך לפי יונדאי.