סגור

פרסום ראשון
היעד הבא של טסלה בישראל: מכירה לציי מוניות ולחברות ליסינג

ל"כלכליסט" נודע כי יצרנית הרכב החשמלי החלה לגייס עובדים שנועדו למכור את כלי הרכב שלה לשני סגמנטים קשים שעד כה זכו להתעלמות בארץ - חברות הליסינג וציי המוניות

לאחר הימנעות ממושכת מפניה לשני סגמנטים עיקריים: חברות הליסינג וציי המוניות, בטסלה נערכים לשינוי כיוון.
כפי שנחשף לראשונה ב"כלכליסט", חדירת טסלה לישראל לוותה בסירוב של היבואנית למכור מכוניות אשר ישמשו כמוניות, בין היתר מכיוון ששוק המוניות בישראל נחשב באופן מסורתי לשוק "קשה"- זאת מכיוון שמונית ישראלית נוסעת מעל 50 אלף קילומטרים בשנה ודורשת תחזוקה שוטפת תכופה.
למרות זאת, כעת החלה טסלה ישראל לגייס עובדים אשר מיועדים, לפי הודעת החברה, "ליצירת מערכות יחסים עם חברות המוניות". לצד זאת, מודיעה טסלה לראשונה על גיוס עובדים אשר יתמחו במיוחד במגזר העסקי בישראל - עם דגש על חברות הליסינג הישראליות. לפי טסלה, העובדים שיגויסו יהיו אחראים באופן ספציפי על "קשר צמוד עם כל חברות הליסינג ובכיריהן כדי לייצר מכירות בקרב חברות אלה".
1 צפייה בגלריה
טסלה 3 ב מתחם המסירות של רכבי טסלה ב אשדוד
טסלה 3 ב מתחם המסירות של רכבי טסלה ב אשדוד
מתחם מסירה של רכבי טסלה באשדוד
(צילום: פטר קלנר)
עד כה סירבה טסלה ישראל למכור מכוניות לחברות הליסינג בארץ, בין היתר מכיוון שהשוק הפרטי לא הגיע למיצוי. ואולם, כעת עם מסירת מעל 2,900 מכוניות בחצי השנה הראשונה השוק הפרטי, שאינו דורש הנחות או תכניות תחזוקה, מגיע לידי מיצוי, והחברה נערכת להגדלת היקף העסקאות באמצעות פנייה עתידית לציי המוניות ולחברות הליסינג בישראל.
כיום, לפי הערכות, חברות הליסינג אחראיות ל-30%-40% מהיקף שוק הרכב החדש בארץ, הן באמצעות מכוניות אשר מיועדות לחוכרים בליסינג והן באמצעות מכוניות "יד ראשונה אפס קילומטר".