סגור
מפעל של יונדאי ב אלבמה ארה"ב
מפעל של יונדאי בארה"ב (צילום: Luke Sharrett/Bloomberg)

יונדאי וקיה יזמנו למוסך 3.4 מיליון כלי רכב בארה"ב: "חשש משריפה"

שתי החברות הודיעו כי קיים חשש שדליפת נוזל בלמים תגרום לקצר חשמלי ולשריפה במנוע; עד כה ידוע על עשרות מקרים של שריפה או התחממות הקשורים לריקול - ואולם לא דווח על תאונות או פגיעה גופנית כלשהי

יונדאי וקיה הודיעו על ריקול של כ-3.4 מיליון כלי רכב בארה"ב, בשל סכנה לשריפה במנוע. לפי החברות, עד להשלמת התיקונים על בעלי המכוניות לחנות בשטח פתוח, הרחק ממבנים.
לפי החברות, דליפה של נוזל בלמים עשויה לגרום לקצר חשמלי - דבר העלול ליצור שריפה. המינהל הלאומי לבטיחות בדרכים בארה"ב (NHTSA) הודיע כי בעלי הרכבים צריכים למלא אחרי המלצות היצרניות, ולחנות בשטח פתוח.
מיונדאי נמסר כי ידוע לה על 21 מקרים של שריפה ועל 21 מקרים נוספים הקשורים להתחממות - כולם התרחשו מאז 2017 וקשורים לריקול. קיה מסרה על לפחות 10 מקרים של שריפה או של התכה. עם זאת החברות לא דיווחו על מקרים שבהם הבעיה הובילה לתאונות או גרמה לפגיעה גופנית כלשהי.
הריקול של קיה בארה"ב כולל כ-1.73 מיליון מכוניות מהדגמים סורנטו, סול, ריו, אופטימה, K900, ספורטאז', קדנזה, פורטה ורונדו. שנות הייצור הרלוונטיות הן 2010 עד 2017. לפי החברה, החשש הוא מקצר שייגרם ביחידת הבקרה האלקטרונית ההידראולית (HECU) עקב דליפת נוזל בלמים, מה שעלול לגרום לשריפה במנוע בזמן חניה או נסיעה.
יונדאי תזמן למוסך 1.64 מיליון מכוניות בארה"ב מהדגמים אלנטרה, ג'נסיס קופה, סונטה היברידית, אקסנט, אזרה, ולוסטר, סנטה פה, אקוס, וראקרוז, וטוסון. שנות הייצור הרלוונטיות הן 2011 עד 2015. לפי החברה, דליפת נוזל בלמים במערכת ה-ABS עלולה ליצור קצר חשמלי שיגרום לשריפה.