סגור
רכב ZEEKR X
ZEEKR X (צילום: יצרן)

יבואנית ג'ילי תייבא שני דגמים של היצרנית הסינית ZEEKR לישראל

ZEEKR היא יצרנית צעירה שהוקמה על ידי קונצרן ג'ילי בכדי להתחרות בטסלה ודומותיה בשוק העולמי, מכוניותיה נושאות תקינה אירופית ולכן מותאמות גם לשיווק בישראל. לפי היצרנית הדגמים שמתוכננים להגיע ארצה עוד השנה הם ה-X - רכב כביש-שטח, וה-001 - מכונית המנהלים של היצרנית

החשמליות הסיניות של ZEEKR ייובאו ארצה השנה על ידי יבואנית ג'ילי - גיאו מוביליטי, כך מודיעה היצרנית.
כפי שפורסם היום ב"כלכליסט", ZEEKR הודיעה לאחרונה כי מכוניותיה ישווקו במספר מדינות אירופאיות באופן ישיר לצרכנים וללא יבואן רכב מתווך. ZEEKR היא יצרנית צעירה יחסית שהוקמה בשנת 2021 על ידי קונצרן ג'ילי בכדי להתחרות בטסלה ודומותיה בשוק הסיני ולאחר מכן בשוק העולמי. המכוניות של ZEEKR נושאות תקינה אירופית, משמע הן מותאמות גם לשיווק בישראל.
היצע דגמי ZEEKR הראשוני בישראל יכלול את ה-X, רכב כביש-שטח ואת ה-001, מכונית המנהלים של היצרנית. במקרה של ZEEKR, מכיוון שמדובר ביצרנית שמהווה חלק מקונצרן ג'ילי אך ממוצבת גבוה יותר ממוצרי הבסיס (לדוגמה ג'יאומטרי שמוכרת בישראל כג'ילי ג'יאומטרי), המכוניות שלה חולקות מאפייני עיצוב ותכנון מסוימים עם דגמים של יצרני הרכב המערביים שבשליטת ג'ילי. כך, במקרה של ה-001 הרכב עוצב בשוודיה בהסתמך על ידע שנצבר על ידי וולוו שבשליטת ג'ילי, ואילו ה-X חולק מכלולים עם החשמליות של סמארט, שבשליטת ג'ילי.