סגור
יונדאי אלנטרה 2016
יונדאי אלנטרה (צילום: אוראל כהן)

בעלי יונדאי, מרצדס או מיצובישי? ייתכן שמגיע לכם פיצוי

במסגרת הסכם פשרה עם כלמוביל, שהושג בעקבות תביעה ייצוגית שהוגשה נגדה על כך שצריכת הדלק ברכביה היתה גבוהה יותר מהמוצהר, תפצה היבואנית בעלי רכב מתוצרת יונדאי, מיצובישי, מרצדס או סמארט שמכוניתם נמצאת בתקופת האחריות נכון לספטמבר השנה בהארכת אחריות של 3 חודשים. בנוסף, בעלי מכוניות שנרכשו מכלמוביל בין אפריל 2011 לספטמבר 2022 יקבלו 17% הנחה בטיפול השנתי

כלמוביל, יבואנית מיצובישי, מרצדס ויונדאי, תפצה את לקוחותיה במסגרת הסכם פשרה בתביעה שנוגעת לצריכת הדלק של דגמים שהיבואנית משווקת - כך נודע מהודעה שנשלחה ללקוחות השבוע.
במסגרת הסכם הפשרה, שאושר בבית המשפט המחוזי בתל אביב באוגוסט האחרון, כל בעל רכב מתוצרת יונדאי, מיצובישי, מרצדס וסמארט שמכוניתו נמצאת בתקופת האחריות נכון לספטמבר השנה יהיה זכאי להארכת אחריות של שלושה חודשים. לצד הארכת האחריות, שתקפה רק לרכיבי מערכת ההנעה, בעלי מכוניות שנרכשו מכלמוביל בין אפריל 2011 לספטמבר 2022 יוכלו לקבל הנחה בגובה 17% בטיפול שנתי. יש להדגיש כי בעל רכב אינו יכול לקבל את שתי ההטבות, אלא רק אחת מהן, אפילו אם רכבו עומד בקריטריונים של שתיהן.
הסכם הפשרה אושר בעקבות תביעה ייצוגית שהוגשה נגד היבואנית ב-2018. התובע טען אז כי במכוניות יונדאי אלנטרה וסנטה פה שרכש התגלו פערים בין צריכת הדלק המוצהרת על ידי היצרן לבין צריכת הדלק בפועל. הסכם הפשרה משקף יחס חריג של בית המשפט לסוגייה זו, שכן צריכת דלק גבוהה יותר מהמוצהר נחשבת בדרך כלל ל"גזרה מלמעלה" שאין לערער עליה.