סגור
אי וי מוטורס יבואן רכב חשמלי ev motors נתניה
אי.וי מוטורס (צילום. תומר הדר)

ההסתבכות של אי.וי מוטורס נמשכת: הפעם נתבעת על ידי ג'נסל של בני לנדא

ג'נסל תובעת סכום של 16 מיליון שקל מיבואנית הרכב, וכן מחברת חולון מוטורס שטענה בעבר כי רכשה את מניותיו של המייסד אלי גרידיש; לפי התביעה, שתי החברות חייבות לה כסף עבור מערכות וציוד שרכשו ממנה; גרידיש עצמו תבע את חולון מוטורס לפני כחודשיים בטענה שהעסקה למכירת החברה לא הושלמה

יבואנית הרכב אי.וי מוטורס נתבעת בסכום של מעל 16 מיליון שקל.
התביעה הנוכחית, שהוגשה השבוע לבית המשפט המחוזי בתל אביב, קשורה במיזם טעינת הרכב החשמלי של אי.וי מוטורס. בשנת 2021 היא הודיעה על כניסתה לתחום ביחד עם ג'נסל שבשליטת בני לנדא. לפי הודעת החברה מאז, שתי החברות "יקימו מערכות טעינה היברידיות לרכב חשמלי המיועדות לעמדות טעינה באזורים ללא חיבור לרשת החשמל. הצלחת הניסוי תוביל להטמעת הפתרון המשותף של שתי החברות בשוק הישראלי ולקידומו על ידי אי.וי מוטורס בסין ובעולם".
בפועל, כתב התביעה שהוגש השבוע על ידי ג'נסל נגד אי.וי מוטורס וחולון מוטורס (האחרונה טענה בעבר שקנתה את מניותיו של אליהו גרידיש, הבעלים של אי.וי מוטורס), חושף לכאורה שורה של טענות של ג'נסל כלפי שתי החברות.
ג'נסל טוענת כי צמד הנתבעות חייבות לה כ-4.5 מיליון דולר עבור מערכות וציוד שנרכשו על ידן אך לא שולמו. עוד נטען כי אי.וי מוטורס לא יכלה לשלם את חובה לג'נסל ולכן נכנסה לתמונה חולון מוטורס "שנהגה באי.וי מוטורס כמנהג בעלים והציגה מצגים כאילו היא מתעתדת לרכוש את השליטה באי.וי כמו גם אחראית לפירעון החוב".
על פי לשון התביעה, העבירה חולון מוטורס לג'נסל תשלום בגובה 5 מיליון שקל שאכן נפרע, וארבעה צ'קים נוספים על יתרת הסכום. לאחר מכן, כך טוענת ג'נסל כי "חולון מוטורס ביטלה מאחורי גבה את הצ'קים הנוספים והחלה להתנער מאחריותה לפירעון החוב, ככל הנראה על רקע סכסוך בין אי.וי מוטורס ובין חולון מוטורס".
זאת ועוד, באחד מנספחי התביעה מופיע מכתב אשר נשלח אל ג'נסל מקבוצת חולון מוטורס. במכתב מציינים באי כוחה של האחרונה כי נסוגו מן העסקה לרכישת אי.וי מוטורס. כך, לפי הדברים המובאים במכתב טוענת חולון מוטורס במכתב מינואר השנה: "התקשרות זו (כלומר רכישת מניות באי.וי מוטורס) כבר אינה על הפרק בשלב זה וחולון מוטורס אינה עתידה להיות כלל בעלת מניות בחברה".
סיפורה של אי.וי מוטורס נחשב מורכב: היא עצמה הוקמה על ידי גרידיש לפני כארבע שנים. בתחילת 2023 הודיעה החברה כי מניותיו של גרידיש יימכרו לחולון מוטורס המחזיקה בסוכנויות ובמוסכים של מספר מותגים. כיום אי.וי מוטורס מחזיקה במספר גדול של זיכיונות יבוא, החל ב-JAC וכלה בלוטוס.
בהמשך לכך, עסקה למכירת אי.וי מוטורס לחברת מכשירי תנועה יבואנית סוזוקי הוכרזה בשלהי השנה שעברה, אך כפי שנחשף ב"כלכליסט" מסמכי המיזוג נמשכו על ידי הצדדים. מאז תבע גרידיש את בעלי חולון מוטורס בטענה כי בין היתר כלל לא ידע על מכירת החברה למכשירי תנועה, וכי מכירת אי.וי מוטורס לחולון מוטורס כלל לא הושלמה. לנוכח השתלשלות העניינים, תמונת הבעלות המלאה על אי.וי מוטורס אינה ברורה בשלב זה.
באי.וי מוטורס ובחולון מוטורס בחרו שלא להגיב לדברים.