סגור
טיפול רכב מוסך חלקי חילוף
פטור מטיפול ברכב עד דצמבר (שאטרסטוק)

משרד התחבורה: קציני רכב בחברות יכולים לדחות הבדיקות התקופתיות לדצמבר

על רקע המצב הביטחוני משרד התחבורה מאפשר לקציני הבטיחות לא לבצע בדיקות תקופתיות אחת לחודש אלא בתדירות נמוכה יותר

משרד התחבורה פוטר את קציני הבטיחות בישראל מביצוע בדיקות תקופתיות לרכבים עד תחילת דצמבר בגלל המצב הבטחוני, כך עולה ממסמך ששלח מנהל תחום קציני הבטיחות לרכב במשרד התחבורה לקציני בטיחות בישראל. קציני הבטיחות הם אלה שאחראים על רוב היבטי השימוש ברכבים בחברות אשר מחזיקות בצי רכב, החל בהדרכות נהגים וכלה בבדיקת תקינות הרכבים.
יצוין כי דווקא אוקטובר-נובמבר נחשבים לחודשים קריטיים לביצוע של בדיקות קציני בטיחות, במיוחד בכל הקשור ברכב כבד, בגלל הגשמים הראשונים שמביאים עמם גל תאונות דרכים, אבל השנה על אחת כמה וכמה מדובר בבדיקות חשובות, בגלל מה שבענף התובלה מגדירים כ"עלייה משמעותית בנוכחות רכב כבד בכבישי ישראל", בין היתר בגלל המצב הבטחוני הדורש שינוע של רכבים ואספקה.
"על אף האמור בתקנה 585 א 14 ו 15, קצין הבטיחות רשאי לא לבצע את הבדיקות התקופתיות כאמור ומילוי טופס הבדיקה לפי חלק ג לתוספת 13", נכתב במסמך. הסעיפים שמשרד התחבורה מתיר לא לבצע (כלומר סעיף 14 ו 15) הם הסעיפים הקובעים כי קצין בטיחות יבצע, אחת לחודש, בדיקת תקינות המערכות שבאוטובוס, ברכב ציבורי, וברכב מסחרי החייב ברישיון מוביל וכי בנוסף קצין הבטיחות ידרש גם לבצע את הבדיקות האלה בתדירויות נמוכות יותר (בין חצי שנה לשלוש שנים) ברכבי ליסינג והשכרה. עם זאת, למרות שהמכתב מבטל בפועל את בדיקות התקינות לרכב, מצוין במכתב גם כי אין באמור לגרוע מחובות קצין הבטיחות ובעל המפעל לפי התקנות".