סגור

לא רק הדלק מתייקר: זינוק של עד 20% במחירי צמיגים, מצברים וחלפים

על פי גורמים בענף הרכב, הסיבה העיקרית להתייקרויות של חלקי החילוף הגדולים והכבדים היא עלויות השינוע הימיות בשילוב השבתות של מפעלים במזרח הרחוק

בענף החלפים מתכוננים להתייקרות אפשרית של חלקי חילוף לרכב, אבל מבדיקת "כלכליסט" עולה כי בפועל חלקי החילוף היותר גדולים, אלה שדורשים שינוע ימי יקר, כבר התייקרו בשבועות האחרונים בשיעור של 10%-20%. לדברי יוסף נעים, ראש ענף צמיגים בארגון לשכות המסחר ירושלים, בשבועות האחרונים חלה עלייה חדה במחירי הצמיגים, בשיעור של 10% עד 20%. העלייה מורגשת ברוב מותגי הצמיגים הגדולים.
עליית מחירי הצמיגים אינה היחידה. לדברי גורמים בענף, מחירי המצברים עלו אף הם בשיעור של 10%-20% במהלך החודש הנוכחי. התייקרויות דומות צפויות להירשם בחודש הבא גם בחלקי חילוף אחרים לרכב, חלקי חילוף קטנים יותר שאינם דורשים שינוע מורכב או אחסון יקר.
1 צפייה בגלריה
עובד ב מפעל שנפ מצברים פס ייצור מצבר רכב
עובד ב מפעל שנפ מצברים פס ייצור מצבר רכב
מצברים לרכב
(נמרוד גליקמן)

לדברי גורמים בענף הרכב, הסיבה העיקרית להתייקרויות של חלקי החילוף הגדולים והכבדים היא עלויות השינוע הימיות בשילוב השבתות של מפעלים במזרח הרחוק – וגם דרישה הולכת וגוברת בעולם לחלקי חילוף אשר מיועדים להמשיך ולאפשר למכוניות ישנות להישאר על הכביש, לאור המחסור הגדל והולך במכוניות חדשות בגלל משבר השבבים העולמי.
מעבר לכך, יש להדגיש כי בישראל לא חווים נכון להיום מחסור בחלקי חילוף עקב הצטיידויות של יבואני חלפים מראש במלאי מספיק. כלומר במקרה זה מלאי החלפים הקיים במחסני היבואנים השונים משמש כ"חיץ" אשר מונע את ההתייקרות, אבל כאמור מגמת ההתייקרות הכללית אשר עוברת על שוק החלפים אינה צפויה לפסוח על החלקים הקטנים יותר.