סגור
משה חוגג על רקע פרארי
משה חוגג על רקע הפרארי (צילומים: עוז מועלם, תומר הדר)

בלעדי
הפרארי של חוגג לא נמכרה - "ההצעות לא עמדו במחיר המינימום"

במכרז המכירה האחרון של משטרת ישראל פורסמה לראשונה מכונית פרארי 308 שהייתה שייכת בעבר לאיש העסקים משה חוגג. במשרד האוצר האחראי על מנהל הרכב הממשלתי שאמון על המכירה סירבו לציין מה היה סכום המינימום שנקבע והוסיפו: "הרכב יועמד למכירה חוזרת באופן שייבחר"

מדוע הפרארי של משה חוגג לא נמכרה? התשובה, כך מתברר, היא שהצעות המחיר אליה לא היו מספיק גבוהות לרף שהציבה מדינת ישראל, רף שמסתבר שלא היה ידוע כלל לרוכשים הפוטנציאליים.
כפי שנחשף לראשונה ב"כלכליסט", במכרז המכירה האחרון של משטרת ישראל פורסמה לראשונה מכונית פרארי שהייתה שייכת בעבר לאיש העסקים משה חוגג ולפניו גם לאיש יחסי הציבור רני רהב. עם הקפאת רכושו של חוגג הועמדה מכונית הפרארי 308 שלו למכירה על ידי מנהל הרכב הממשלתי והופיעה ברישומי המכירה של משטרת ישראל. אולם, הפרארי לא נמכרה.
ב"כלכליסט" פורסם כי המכונית יצאה ממגרש המכירה של משטרת ישראל ליעד לא ידוע - וכעת מתבררת הסיבה: הצעות המחיר שהתקבלו עבור המכונית של חוגג לשעבר לא עמדו ברף שהציבה משטרת ישראל, רף שכלל לא נחשף בפני המשתתפים במכרז הפומבי, שהופתעו לגלות שלמרות שהגישו הצעות עבור המכונית - זו לא נמכרה. היקף ההצעות שהתקבלו עבור מכוניתו של חוגג, על פי גורמים שנכחו במכירה הפומבית היה כזה ששיקף את מצבו המכאני של הרכב, ששהה תקופה ממושכת באיחסון. המשתתפים במכירה הפומבית העריכו את מחיר הרכב ב-300 אלף עד חצי מיליון שקל בהתחשב במחירו של רכב דומה, במפרט דומה, לו היה מיובא לישראל באופן פרטי על ידי לקוח, וזאת בהתחשב גם במס הקניה - מחיר שלא נראה שהגיע לרף שנקבע על ידי משטרת ישראל למכירה.
חשוב להדגיש כי למרות ההילה המיתולוגית והשם הספורטיבי, פרארי 308 אינה נחשבת לאחד הדגמים האקזוטיים של היצרנית. למעשה מדובר בדגם כניסה של פרארי, כזה שאינו מצויד במנוע 12 בוכנות ושהספקו אינו מגיע אפילו ל-300 כוחות סוס, מה גם שמדובר בדגם נפוץ למדי בעולם, מה שגורע מערכו האספני. בנוסף, לנוכח קלות הייבוא מדובר בדגם שמספר יחידות ממנו נוסעות בכבישי ישראל.
במשרד האוצר האחראי על מנהל הרכב הממשלתי שאמון על המכירה אישרו כי ההצעות כלל לא הגיעו לרף מחיר שנקבע על ידי הגוף המחלט, אך סירבו לציין מהו אותו סכום והודיעו כי: "ההצעות היו נמוכות ממחיר המינימום. הגוף המחלט אינו מעוניין לפרסם את המחיר". משמע הפרארי חוזרת לחזקת הגוף המחלט.
כעת נותרות שתי שאלות פתוחות. ראשית - מה יעלה בגורל הפרארי? על כך השיבו באוצר כי: "הרכב יועמד למכירה חוזרת באופן שייבחר". שאלה נוספת שלעת עתה אינה מקבלת מענה נוגעת ליתר מכוניותיו של חוגג שמוכר כחובב רכב אשר החזיק בבעלותו בעת האחרונה לפי פרסומים מכוניות למבורגיני, בנטלי ופורשה, האם גם אותן נראה בקרוב במכרזי חילוט?