סגור

על מה מתלוננים בעלי רכב חדש בארה"ב?

מכון המחקר האמריקאי JD POWER חושף את תלונות בעלי המכוניות החדשות: בעיקר בעיות בקישוריות הסלולרית. הרכב שזכה לציון הגבוה ביותר הוא טנדר ראם, אחריו דודג' ובמקום השלישי לקסוס. טסלה סירבה להשתתף בסקר

מכון המחקר האמריקאי JD POWER שסוקר מדי שנה את איכות הרכבים השונים שנמכרים בארה"ב, מפרסם השבוע את הדו"ח שלו - IQR) initial quality report).
ה-IQR הוא מחקר בלתי תלוי שהארגון מקיים בקרב בעליהן של מכוניות חדשות מהניילון כדי לבדוק אם התעוררו במכוניות האלה בעיות במהלך 90 הימים הראשונים של הבעלות על הרכב.
1 צפייה בגלריה
רכב דודג' ראם 2500
רכב דודג' ראם 2500
רכב דודג' ראם 2500
((צילום: יצרן))
בעבר ל-IQR לא היה משקל משמעותי מכיוון שהסיכוי שמכוניות חדשות יתקלקלו או יתבלו במהלך שלושת החודשים הראשונים לא היה גבוה, אבל כיום מתווסף פקטור חדש לרשימה של הליקויים שבעלי רכבים מגלים: קלות תפעול טכנולוגיה, כלומר הרושם הראשון של בעל הרכב כאשר הוא מעוניין להוריד אפליקציות, להפעיל סמארטפון, לתכנן את הפעלת המזגן מראש או לקבוע מראש זמני טעינה כאשר מדובר ברכב חשמלי.
כאן ה-IQR הופך משמעותי ועיקר התלונות, כך מתברר, הן על נושא הקישוריות הסלולרית: 6 מכל 10 התלונות נוגעות להפעלה של מערכת ה-INFOTAINMENT (מערכת המידע והבידור) של הרכב. התלונה העיקרית שהתקבלה בסקר נוגעת לבעיות בחיבור של מערכות אנדרואיד אוטו ו-APPLE CAR PLAY למערכת השמע והניווט של הרכב. עיקר התלונות על קשיים בחיבור נוגעות לחיבור אלחוטי.
טסלה סירבה להשתתף בסקר
למרבה האירוניה, ככל שהמורכבות הטכנולוגית גבוהה יותר, כך הסיכוי לבעיות גבוה יותר ולכן אין הפתעה בעובדה שהרכב שזכה לציון הגבוה ביותר הוא טנדר ראם. אחריו נמצאת דודג' (שמשווקת גם את אותו טנדר תחת שמה). במקום השלישי נמצאת לקסוס ואחריה בהתאמה מיצובישי, ניסאן, קיה, ג'נסיס, יונדאי, ג'יפ, שברולט, מיני, ביואיק וטויוטה. במקום האחרון ברשימה נמצאת קרייזלר.
JD POWER התייחס ליצרנית הרכב היחידה שמסרבת לשתף פעולה עם הארגון: טסלה - ולכן בארגון מדרגים אותה לא לפי המידע שהתקבל על ידי היצרן על תלונות לקוחות (יצרני הרכב מחויבים לשתף את המידע עם JD POWER), אלא על ידי תלונות שהתקבלו מלקוחות. הנתונים של JD POWER מראים כי טסלה נמצאת במקום השלישי מהסוף – מתוך 34 יצרני רכב.