סגור
רכב חשמלי טסלה
רכב טסלה (צילום: בלומברג)

שופט בארה"ב: "ראיות סבירות לכך שמאסק ידע על הבעיות ב'טייס האוטומטי' של טסלה"

ההחלטה ניתנה בתביעה שהגישה אלמנתו של נהג שנהרג בתאונת דרכים; השופט קבע כי להצהרותיו הפומביות של מאסק על הטכנולוגיה "היתה השפעה משמעותית על האמונה לגבי היכולות של המוצרים"

שופט בארה"ב קבע כי קיימות "ראיות סבירות" לכך שאלון מאסק ובכירים אחרים בטסלה ידעו על הבעיות במערכת ה"טייס האוטומטי" במכוניות החברה, ולמרות זאת אפשרו את השימוש בה. כך מדווח ה"גארדיאן".
מערכת הטייס האוטומטי של טסלה אמורה בין השאר לשמור את הרכב בתוך הנתיב ובמרחק בטוח מכלי הרכב שלפניו.
מאז 2021 בוחנות הרשויות בארה"ב האם המערכת גרמה לתאונות דרכים. במאי האחרון נחשפו מסמכים ולפיהם טסלה קיבלה בשנים האחרונות אלפי תלונות מארה"ב, אירופה ואסיה על תוכנת הטייס האוטומטי.
שופט בית המשפט המחוזי במחוז פאלם ביץ' בפלורידה, ריד סקוט, אמר כי מצא ראיות לכך שאסטרטגיית השיווק של טסלה "הציגה את המערכת כאוטונומית". לדבריו, להצהרותיו הפומביות של מאסק על הטכנולוגיה "היתה השפעה משמעותית על האמונה לגבי היכולות של המוצרים".
פסק הדין סולל את הדרך לתביעה על תאונה קטלנית שהתרחשה ב-2019 צפונית למיאמי, בה היה מעורבת טסלה מודל 3. הרכב התנגש במשאית שפנתה לנתיב בו נסע, ונהגו, סטפן באנר, נהרג. התביעה הוגשה על ידי אשתו של באנר, ונטען בה כי בכירי טסלה פעלו ברשלנות.
מוקדם יותר השנה זכתה טסלה בשתי תביעות בקליפורניה, שהתמקדו בפגמים לכאורה במערכת הטייס האוטומטי.
השופט סקוט קבע גם שהתובעת רשאית לטעון בפני המושבעים כי האזהרות שכללה טסלה במדריכים שלה - היו לא מספקות. הוא ציין כי התאונה "דומה להחריד" לתאונה קטלנית שהתרחשה ב-2016 ובה מערכת הטייס האוטומטי לא הצליחה לזהות משאית שחצתה את הנתיב.