סגור
שברולט קורבט
שברולט קורבט (צילום: יצרן)

שברולט נגד פורשה, MG נגד טסלה ופולקסווגן חשמלית מהסיקסטיז: הדגמים שבדרך

לפי רישומי המדינה, שברולט קורבט תגיע לארץ במחיר לא סופי של 790 אלף שקל; דגם מארוול R החשמלי של MG הסינית ישווק בשתי גרסאות; פולקסווגן ID באזז נרשמה במחיר של 342 אלף שקל, ותגיע ביבוא מקביל

שברולט קורבט תגיע לישראל ביבוא סדיר במחיר "יחסית" נמוך, הפולקסווגן החשמלית משנות ה-60 תגיע ביבוא עקיף, ליונדאי יש גרסאות ספורטיביות ול-MG יש רכב כביש שטח חדש וחשמלי שיתמודד מול טסלה - כך עולה מרישומי מדינת ישראל אשר מסכמים את היצע הדגמים החדשים אשר עושים את דרכם ארצה.
הבשורה המעניינת ביותר עבור חובבי רכב היא שברולט קורבט, מכונית העל של יצרנית הרכב האמריקאית. הקורבט אשר מיועדת לשיווק בישראל מבוססת על אותו "מתכון" שעליו היו מבוססים אבותיה מאז שנות ה-50: מנוע בעל שמונה בוכנות, הנעה אחורית, מרכב מחומרים פלסטיים ועיצוב שמיועד למשוך לא מעט תשומת לב. לפי רישומי מדינת ישראל, המחיר שעליו הצהירה היבואנית הוא מפתיע למכונית שמיועדת להתחרות ראש בראש מול פורשה: 790 אלף שקל; עם זאת המחיר אינו סופי וייקבע עם מועד תחילת השיווק הרשמי.
לצד הקורבט מופיע דגם מעניין נוסף ברישומי היבוא: מארוול R של MG הסינית, שמיועד להתחרות מול טסלה מודל Y ודומיה. מארוול R אמור היה להגיע לישראל, לפי פרסומי היבואנית, עוד ב-2021, אך הגעתו לארץ התעכבה.
לפי הרישומים, מארוול R מיועד להגיע לישראל בשתי גרסאות: האחת - בעלת הנעה כפולה והספק מנועים חשמליים של 288 כוחות סוס; והשנייה - בעלת הנעה אחורית ו-180 כוחות סוס. לפי MG, שתי הגרסאות של מארוול R מצוידות בסוללה בקיבולת 70 קילוואט/שעה, אם כי טווח הנסיעה לפי נתוני היצרנית צנוע יחסית ומשקף את העובדה שלא מדובר בדגם חדיש: 370 קילומטר לגרסת ההנעה הכפולה ו-402 קילומטר לגרסת ההנעה האחורית (נתונים אלה עשויים להשתנות במועד ההשקה). לפי הדיווח למשרד התחבורה, מחירי הגרסאות שנרשמו כבר בישראל הם 212 אלף שקל ו-232 אלף שקל, אם כי רישומי המדינה אינם מפרטים את רמות הגימור ואת העובדה שמחירים אלה אינם סופיים ועשויים להשתנות.
2 צפייה בגלריה
מארוול R של MG הסינית
מארוול R של MG הסינית
מארוול R של MG הסינית
(צילום: יצרן)
לצד החשמליות החדשות של MG מופיע לראשונה רישום למכונית פולקסווגן ID באזז חשמלית ראשונה. ה-ID באזז היא למעשה הפרשנות של פולקסווגן על המיקרובוס משנות ה-60, אם כי כמובן בגרסה חשמלית ומודרנית. ID באזז אשר נרשמה לראשונה בישראל במחיר של 342 אלף שקל לא הגיעה ארצה באמצעות יבואן פולקסווגן הרשמי, אלא ביבוא מקביל.
2 צפייה בגלריה
פולקסווגן ID BUZZ
פולקסווגן ID BUZZ
פולקסווגן ID BUZZ
(צילום: יצרן)
לצד אלה, מופיעה לראשונה ברישומי משרד התחבורה מכונית ג'ילי ג'יאומטרי C מהדגם המחודש. ג'ילי ג'יאומטרי C נחשבת כיום למכונית החשמלית הסינית השנייה בהיקף המכירות בישראל אחרי אטו 3 של BYD, ומטבע הדברים, כל שינוי שמבוצע בדגם, גם אם הוא קוסמטי בלבד, הוא חשוב ללקוחות.
במקרה של ג'יאומטרי C החדשה, אשר נרשמה במאגרי המידע של ישראל במחיר של כ-175 אלף שקל (שככל הנראה הוא הצהרתי בלבד, כלומר המחיר בפועל יהיה נמוך יותר), השינוי מתבטא, בין היתר, בשדרוג של תא הנוסעים עם מסך בגודל יותר משמעותי ועיצוב מחדש של חזית הרכב. לצד הסיניות החדשות ומכונית השרירים האמריקאית ניתן להבחין גם ברישומים ראשונים של כלמוביל, יבואנית יונדאי, לגרסתה הספורטיבית של יונדאי I30: ה-N, במחיר של 258 אלף שקל.