סגור

אתר מדד מחירי החלפים לרכב של משרד התחבורה צפוי להפסיק לפעול בקרוב

משרד התחבורה: "עם סיום הפיילוט יבוצע הליך של הפקת לקחים לבחינת יעילות הכלי והשפעתו על מחירי החלפים לטובת הצרכנים"

אתר מדד מחירי החלפים של משרד התחבורה, שהוא האמצעי הממשלתי היחיד שמשקף את מחירי הטיפול ברכב, צפוי להפסיק לפעול בקרוב, מה שיותיר את בעלי הרכבים בישראל ללא כל ערוץ ממשלתי המשקף את מחיריהם של חלקי החילוף לרכב. הסיבה לכך היא שעצם הקמתו של האתר הוגדרה על ידי משרד התחבורה כפיילוט – אבל בפועל גם במשרד התחבורה עדיין לא ידוע האם הפיילוט ימשיך.
כפי שנחשף ב"כלכליסט" – במאי אשתקד הוחלט במשרד התחבורה להקים אתר אשר ישקף את מחיריהם של חלקי חילוף לרכב. המידע אשר התפרסם באתר לרוב על בסיס חודשי כלל השוואה במחירי סל הטיפולים בעשרות דגמי מכוניות פופולאריות – משפחתיות, רכבי כביש שטח, מכוניות מיני ועוד. האתר של משרד התחבורה פעל מאוגוסט אשתקד ועם הזמן גם התווספו לו קטגוריות רכב, למשל מכוניות חשמליות.

1 צפייה בגלריה
טיפול מוסך רכב תיקון
טיפול מוסך רכב תיקון
טיפול במוסך (ארכיון)
(צילום: טל שחר)
כך, לפי הנתונים אשר מוצגים כעת באתר משרד התחבורה (שלא עודכן זה חודשיים) עולה כי המכונית החשמלית הזולה ביותר בישראל לתחזוקה היא טסלה 3 ואילו החשמלית היקרה ביותר לתחזוקה היא GAC. רכב הכביש שטח הזול בישראל לתחזוקה הוא מאזדה 30 CX ואילו רכב הכביש שטח היקר ביותר לתחזוקה הוא טויוטה ראב 4. בינואר האחרון אף פרסם משרד התחבורה דו"ח ממצאים מיוחד אשר מפרט לעומק את ממצאי המשרד אודות השפעת הדירוג - כאשר מן הדו"ח עלה לדוגמה כי תחזוקת יונדאי איוניק התייקרה במהלך הפיילוט בחמישה אחוזים, תחזוקת טויוטה פריוס הוזלה ב- 13%, תחזוקת סובארו פורסטר זינקה ב- 27% ותחזוקת סקודה קאמיק התייקרה ב-9%.
כעת כאמור נבחן הנושא על ידי משרד התחבורה ממנו נמסר: "עם סיום הפיילוט יבוצע הליך של הפקת לקחים לבחינת יעילות הכלי והשפעתו על מחירי החלפים לטובת הצרכנים. במסגרת זאת ייבחנו גם שיפורים ושינויים נדרשים ובהתאם לכך תתקבל החלטה באשר להמשך פעילות דירוג סל מוצרי התעבורה. במקביל – משרד התחבורה בוחן בשיתוף עם הרשות לתחרות והרשות לשוק ההון כלים ופעילויות נוספים להורדת מחיר מוצרי התעבורה".