סגור
מישן לירוק, פרק 4 - סופת מדבר
(טל אזואלי ואוראל כהן)

מישן לירוק
מישן לירוק: הכי מהיר, הכי גדול, הכי רחוק

לקחנו פורשה טייקאן חשמלית למסע לאמצע שומקום במדבר - שם נמצא השדה הסולארי הגדול בישראל - ובדרך פגשנו את הסבתא רבא של הפורשה קאררה. וגם - למה ישראל נמצאת בתחתית הרשימה מבחינת אנרגיה סולארית? מישן לירוק – פרק 4

מה בין ממציא גרמני שנכנס לכלא ובין אנרגיית השמש? מה בין פורשה עתיקה ובין צאלים? פורשה הגרמנית החלה את דרכה במוחו הקודח של פרדיננד פורשה, שבכלל רצה לייצר מכונית שתהיה מבוססת על החיפושית שהבטיח להיטלר, רק הרבה יותר מהירה. אבל, דווקא בנו פרי פורשה זכה להגשים את החלום של אביו ולייצר ביצור המוני את מכונית הספורט הראשונה שנושאת את שמה של המשפחה.
מאז חלפו שנים רבות, ופורשה נמצאת כעת בדרכה אל עתיד חשמלי – עם פורשה טייקאן קרוס טוריסימו, חוד החנית המודרני של פורשה במעבר לנסיעה בכוח חשמל. הפעם גיבורינו מפגישים בין העבר של פורשה לעתיד של פורשה, ביחד עם החשמלית הגרמנית שמסוגלת להאיץ למאה קילומטר לשעה במהירות מסחררת, להיטען בעמדה ייחודית וחזקה במיוחד - וגם להביא אותם לשדה הסולארי הגדול ביותר בישראל שנמצא בצאלים. הפורשה הישנה נשארה אי שם, הפורשה החדשה נשארה להיטען בשמש הקופחת, וגיבורינו למדו עוד פרק על אנרגיה מתחדשת.