סגור

טסלה מציגה: 240 שקל קנס לשעת חניה מעבר למותר בעמדת טעינה מהירה

טסלה החלה לגבות תשלום מנהגים שלא מפנים את רכבם לאחר סיום טעינה ברשת הסופר-צ'רג'רים שלה. המחיר: בין 2 ל-4 שקלים לדקת חניה, תלוי בעומס במתחם הטעינה, גבוה יותר מאשר בארצות הברית ובאירופה

החניה היקרה בארץ: טסלה החלה לחייב היום (ד') נהגים שלא מפנים את רכבם מעמדת הטעינה המהירה מיד עם סיומה, ובכך עלולים למנוע מנהגים אחרים לטעון את רכבם. העלות: 2 שקלים לכל דקת חניה ללא טעינה כשמתחם הטעינה נמצא בעומס של יותר מ-50%, ו-4 שקלים לדקה כאשר המתחם נמצא בעומס מלא, כך שכל העמדות תפוסות. החיוב יתחיל 5 דקות לאחר סיום הטעינה.
הבעיה של אי פינוי עמדת טעינה מיד עם סיומה היא תלונה נפוצה של בעלי חשמליות, ובעיקר בקרב בעלי טסלה, שהקימה את רשת מתחמי הטעינה המהירה שלה בעיקר בחניונים של קניונים ומרכזים מסחריים. בעלי טסלה משאירים את רכבם לטעינה שנמשכת בדרך כלל לא יותר מחצי שעה, ולא ממהרים לחזור אליו אף שהם מקבלים התראות לקראת ועם סיום הטעינה לנייד שלהם באמצעות האפליקציה של החברה. הדבר כבר הוביל לעימותים קולניים ואף פיזיים בין בעלי המכוניות, בעיקר במתחם העמוס בקניון עזריאלי בתל אביב.
1 צפייה בגלריה
טסלה עמדת טעינה רכב חשמלי ב עזריאלי
טסלה עמדת טעינה רכב חשמלי ב עזריאלי
עמדת טעינה חשמלית של טסלה בקניון עזריאלי
(צילום: תומר הדר)
גם בעולם מחייבת טסלה את בעלי החשמליות שלה על תפיסת חניה שלא לצורך, אולם בישראל התשלום גבוה יותר. בארצות הברית ובקנדה מחייבת טסלה את החונים ב-50 סנט לדקה בעומס חלקי ובדולר אחד בעומס מלא. באירופה נע החיוב בין 50 סנט ליורו אחד.
החיוב על תפיסת חניה מגיע במקביל לתחילת חיוב הלקוחות על הטעינה, שהיתה בחינם עד כה. הרשת ממשיכה להיות פתוחה רק לבעלי טסלה, שישלמו 1.25 שקל לקוט"ש, מחיר נמוך יחסית לרוב חברות הטעינה, אך עדיין גבוה יותר משל ג'ינרג'י, שגובה 75 אגורות עד שקל לקוט"ש.