סגור
מכונית חשמלית סולארית של סונו סיון
מכונית חשמלית סולארית של סונו. החלום נגוז (יצרן)

כבר לא בעקבות השמש: סונו נוטשת את חלום המכונית הסולארית

רק לפני שנה הבטיחה החברה הגרמנית שתייצר רכב המונע באנרגיית השמש - וכעת היא מודיעה שתייצר פאנלים סולאריים לחברות אחרות ולא תייצר מכונית בעצמה. הסיבה: עלויות ייצור גבוהות

סונו מוטורס הגרמנית, שהבטיחה רק לפני שנה שתייצר מכוניות סולאריות, המונעות באנרגיית השמש, מודיעה על "שינוי כיוון" שבמסגרתו לא מופיעה יותר המכונית הסולארית.
לפי הודעת סונו, מעתה תתמקד החברה רק בייצור פאנלים סולאריים לכלי רכב של יצרנים אחרים, כלומר סונו תספק את טכנולוגיית יצירת החשמל הסולארית שלה ליצרני רכב שיחפצו - אבל לא תייצר את המכונית שלה בעצמה. "פרויקט המכונית החשמלית של סונו, הסיון, מופסק רשמית ומיידית". מסרה היצרנית. "סיום פרויקט מכונית הסיון הסולארית משקף את ההחלטה להתמקד במודל מבוסס הון רזה. להערכת החברה, 90% מהמימון הנדרש לפעילות החברה לשנה הנוכחית יידרש לפרויקט המכונית הסולארית, כולל עלויות כוח אדם והחברה נאלצת לצמצם פעילות זו".
המהלך שסונו ביצעה אינו מפתיע. אם רק לפני כשנתיים מכונית סולארית נראתה כפתרון חדיש ומעניין לבעיית הטווח של רכב חשמלי, כיום באירופה ברור למדי שהתקנה של רשת טעינה ברמת שימוש היא עובדה קיימת בשטח. יתרה מזאת, יצרני רכב כדוגמת NIO פורסים באירופה תחנות החלפת סוללה לרכב חשמלי, מה שמייתר אפילו עמדות טעינה מהירה, והופך את המכוניות של סונו ללא שימושיות. בפועל, כפי שסונו עצמה מצהירה, הטכנולוגיה הסולארית מהווה ככל הנראה מרכיב כבד במבנה העלויות של הרכב, מה שיהפוך אותו ליקר יותר מרכב חשמלי "רגיל", שיכול בכל מקרה להיטען מהרשת ואינו זקוק לפתרון הסולארי.