סגור

בגלל משבר השבבים: גם באוקטובר מספר מסירות הרכב צפוי להיות נמוך

רשות המסים טענה כי בשל חגי תשרי חודש ספטמבר היה חלש במסירת מכוניות חדשות אבל נראה שהסיבה האמיתית טמונה במשבר השבבים שקוטע את שרשראות האספקה של יצרני הרכב

אם חשבתם שהצניחה במסירות הרכב בספטמבר, היא תולדה של שילוב בין חגי ישראל ומחסור במכוניות ושבבים, כדאי שתדעו: יש הבדל בין מסירת רכב, מכירת רכב ויבוא הרכב.
לכניסתה של המכונית לישראל יש חשיבות גבוהה: מספר המכוניות שנכנסות לישראל מעידות על מספר המכוניות שליבואני הרכב יהיו כדי למכור במהלך החודשים הקרובים. לפי נתוני יבואני הרכב, בספטמבר נרשם יבוא של 12,866 כלי רכב פרטיים - ירידה של 45.4% לעומת ספטמבר אשתקד (23,574).

1 צפייה בגלריה
אולם תצוגת רכבים של חברת קיה KIA
אולם תצוגת רכבים של חברת קיה KIA
אולם תצוגת רכבים של חברת קיה
לפי רשות המסים הירידה ביבוא הרכב נובעת מחגי תשרי שגרמו למיעוט יבוא, אבל יש לציין כי גם בעבר יובאו מספרים נאים יותר של מכוניות בחגי תשרי, מהסיבה הפשוטה שכאשר אוניה פורקת מטען, המטען נפרק תוך פרק זמן קצר יחסית וממתין בנמל עד תום החגים.
לכן נראה שהסיבה האמיתית לירידה ביבוא הרכב טמונה במשבר השבבים שקוטע את שרשראות האספקה של יצרני הרכב, מסיט את מעט המכוניות שקיימות לשווקים גלובאליים שמשלמים יותר ובאופן כללי - מבטל ייצור נרחב של מכוניות.
המשמעות של היקף היבוא הקטן הזה, במיוחד בהתחשב בעובדה שכיום יבואני הרכב מוכרים כל מכונית שעליה הם יכולים לשים יד, היא שמסירות הרכב של חודש אוקטובר (החודש הנוכחי) יהיו גם חלשות - מה שכמובן מעלה סימני שאלה לגבי המשך השנה.