סגור
משלוח גלגל אבל מוות למשפחת החטופה לירי אלבג
החטופה לירי אלבג ו"זר הלוויה" שנשלחה למשפחתה

השב"כ: "זר הלוויה" למשפחת חטופה נשלח כנראה על ידי גורמים איראניים

המשטרה פתחה בחקירת האירוע החריג, שבו קיבלה משפחתה של החיילת לירי אלבג שנחטפה מבסיס נחל עוז "גלגל פרחים". בשב"כ הסבירו כי הוא כנראה נשלח על ידי גורמים איראניים. מטה משפחות החטופים: "נמשיך להיאבק עד לחזרתה של לירי, ושל כולם"

משפחתה של לירי אלבג, החיילת שנחטפה מבסיס נחל עוז לפני חצי שנה בדיוק, קיבלה במהלך סוף השבוע "זר לוויה" מאלמונים - אליו צורף פתק: "יהי זכרה ברוך, כולנו יודעים שהמדינה היא החשובה ביותר".
המשטרה פתחה היום (ראשון) בבדיקת האירוע החריג, ובשב"כ עדכנו כי מבדיקה ראשונית עולה החשד כי הגורמים שעומדים מאחורי משלוח זר הפרחים לבית משפחת החטופה לירי אלבג, הם "בסבירות גבוהה גורמים איראניים".
"עם קבלת התלונה, הועברה לבחינת גורמי המקצוע באגף לחקירות ומודיעין, לצד ניהול פעולות ראשוניות ע"י יחידת הפשיעה המקוונת של מחוז מרכז", נמסר ממשטרת ישראל.
מטה משפחות החטופים מסר כי הוא "מגנה בתוקף את ההתנהגות האלימה נגד משפחתה של לירי אלבג, ובהובלת קב״ט המטה תיפתח חקירה בנושא עד למיצוי הדין. מטה המשפחות ימשיך להיאבק עד לחזרתה של לירי, וכל שאר החטופים, לבתיהם לשיקום או קבורה בכבוד".
שירה אלבג, אמה של לירי, אמרה בדיון חירום שנערך לפני כחמישה ימים בכנסת כי "לירי רק בת 18 ונמצאת בגיהנום. הבנות שלנו חוות שם סבל יומיומי, הן נפגעות גם בגוף וגם בנפש. לירי שלי הייתה שפחה בבתים של עזתים. היא הייתה צריכה לנקות את הבית. השפילו אותה. אני שומעת את לירי צועקת אליי כל יום לעזרה - ואתם שותקים ויוצאים לפגרה, לתפארת מדינת ישראל".
בסוף החודש שעבר חשפה המשפחה בריאיון ל"דיילי מייל" הבריטי תמונה של חדר ברצועת עזה, שבו הוחזקה לירי. לדברי המשפחה, צה"ל זיהה את המיקום שבו הוחזקה לירי עם חטופות נוספות בימים הראשונים בעזה - באמצעות DNA משאריות הדם שנותרו בחדר.
חטופים ששוחררו, לפי ה"דיילי מייל", סיפרו איך לירי נאלצה לנקות את השירותים של המשפחה, לבשל לה - בזמן שלה לא הרשו לאכול. על פי העדויות היא התקלחה לראשונה אחרי 37 ימים. בהמשך, כך ציינה אמה של לירי, היא הועברה למנהרה. "40 מטר מתחת לאדמה, בלי אוויר, אור שמש, הרבה לחות, בלי שירותים או מים. היא שתתה מים מלוחים מהים ולא אכלה יותר מדי. זה היה לפני 112 יום", אמרה אז.