סגור
חדר ב מלון אוליב גלבוע
חדר במלון אוליב גלבוע (צילום: יובל הנדלר)

פרסום ראשון
נאמני אוליב רימונים מבקשים להמשיך להפעיל שלושה מלונות

מדובר בבית המלון שני ירושלים, אקוודוקט רגבה ומעלה גלבוע. מנגד מציינים הנאמנים כי יש להשתחרר מהפעלת שלושה בתי מלון אחרים; פעילות מלונות הרשת נסמכת עתה על התקשרויות עם המדינה לאכלוס מפונים

הנאמנים שמינה בית המשפט לרשת המלונות אוליב רימונים הגישו היום דו"ח לבית משפט במסגרתו הם טוענים כי יש תוחלת בהמשך הפעלת שלושה ממלונות הרשת. מדובר בבית המלון שני ירושלים, אקוודוקט רגבה ומעלה גלבוע. זאת, תוך שימור פעילותם כ"עסק חי" והותרת עשרות מקומות עבודה.
מנגד, הנאמנים ציינו בפני בית משפט כי יש להשתחרר מהפעלת שלושה בתי מלון אחרים - אוליב White House תל אביב, גורדון תל אביב ומדיסון נהריה; זאת, תוך ניסיון למכור את פעילותם של אוליב White House ת"א וגורדון ת"א כעסק חי. בשיאה הפעילה הרשת 18 מלונות.
הנאמנים, עו"ד ארז חבר ממשרד עמית פולק מטלון ועו"ד רון חכים ממשרד אטיאס, גראור, וישינצקי, ענבר, חכים ושות', מציינים בדו"ח שהגישו לשופטת בטינה טאובר מבית משפט המחוזי בחיפה כי "מידותיה של תוכנית ההפעלה אשר גובשה על ידי הנאמנים, בשלב זה עד ליום 31.12.23, הותאמו למצב החירום אשר לצערנו, שורר כיום במדינה, ובהינתן כי כלל פעילות מלונות הרשת נסמכת על התקשרויות עם המדינה לאכלוס שירותי אירוח, כלכלה ומזון בסיסיים מפוני קווי העימות ו/או כוחות הביטחון ו/או כל צוותים רפואיים ו/או אחרים תוך שהמדינה היא הגורם – היחיד והבלעדי - המממן את פעילות המלונות ואין, בשלב זה, כל פעילות פרטית ו/או עסקית ו/או אחרת בנוסף למתואר".
1 צפייה בגלריה
 ארז חבר ורון חכים
 ארז חבר ורון חכים
ארז חבר ורון חכים
(צילום: איל טואג, אורן שליו )
הנאמנים מדגישים כי ככל וההתקשרות עם המדינה תופסק ו/או ככל והכספים בגין ההתקשרות עם המדינה לא ישולמו בזמנים קצובים וקצרים, תהיה לכך השפעה מהותית על תכנית ההפעלה, לרבות אפשרות לפיה לא יוכלו הנאמנים להמשיך בתכנית ההפעלה, אשר תהפוך לתכנית גרעונית באופן מובהק.
כלומר, "ללא תשלום ודאי של הכספים המגיעים מהמדינה מהפעלת בתי המלון, תהפוך ההפעלה להפעלה גרעונית באופן וודאי ועל כן יש חשיבות עילאית לקבלת התשלומים מהמדינה במועדם".
בית המשפט המחוזי בחיפה הוציא בחודש שעבר צו הקפאת הליכים לחברות פורת ניהול מלונות ופורת מלונות 2022 אשר מנהלות ומפעילות את רשת המלונות "אוליב רימונים". בכך נעתרה השופטת לבקשת הרשת המיוצגת על ידי עוה"ד שי מילוא ויניב אינסל. כמו כן השופטת בטינה טאובר מינתה שני נאמנים לחברות המנהלות הרשת והורתה לנאמנים , עוה"ד ארז חבר ורון חכים לנהל את הרשת. לרשת חובות של כ-35 מיליון שקל. עו"ד אופיר רונן, בא כוח 140 מעובדי האשכול טען לאחרונה כי לרשת חוב של כ-5 מיליון שקל כלפי העובדים.
הנאמנים ציינו היום בדו"ח הראשוני שהגישו לבית משפט כי כחלק מהמצב בו נמצאה הרשת, הנאמנים נדרשו באופן בהול למנוע פריצות ועבירות רכוש במלונות אלו בימים הראשונים לאחר מינויים. כן, נדרשו "להחיות" את פעילות המלונות, אל מול כלל הספקים של כל אחד ממלונות הרשת, על מנת לאפשר אכלוס של מפוני קווי עימות וכוחות הביטחון בבתי המלון השונים של הרשת, תוך בדיקה דקדקנית שהפעלתם ואכלוסם בהתאם להסכמים עם המדינה לא יהיה גרעוני.
הנאמנים ציינו כי היות ובקרב עובדי ההנהלה הבכירה התגלה קושי ממשי בהחזרת החברה לתפעול מיידי, נעזרו הנאמנים בהפעלה ראשונית זו, בשירותי חברת KCR המתמחה בהבראת חברות.