סגור
אל על בואינג 737 נוחת בציריך
בואינג 737 של אל על (צילום: שאטרסטוק)

אחרי הקושי באיוש הטיסה: בני הזוג נתניהו יוותרו על המיטה - ויסתפקו בבואינג 737

אתמול פורסם כי אל על התקשתה למצוא צוות שיטיס את ראש הממשלה לרומא בבואינג 777 המרווח; מנכ"לית החברה הודיעה בהמשך כי הטיסה אוישה - ואולם היום פרסמה לשכת רה"מ מכרז חדש, שכלל מטוס צר יותר - בו שוב זכתה אל על. החיסכון למדינה: מאות אלפי שקלים

אל על תטיס את משלחת ראש הממשלה לרומא - ואולם בני הזוג נתניהו יסתפקו במטוס צר יותר, בואינג 737, לעומת התכנון המקורי שכלל את דגם ה-777 המרווח יותר.
אתמול פורסם כי אל על התקשתה למצוא טייסים לטיסת ראש הממשלה לרומא; ואולם בהמשך הודיעה מנכ"לית החברה כי המשבר נפתר וכי הטיסה אוישה.
למרות זאת, לשכת ראש הממשלה יצאה היום במכרז חדש לטיסה לרומא, רק שהפעם לא התעקשו שם על בואינג 777 וביקשו מטוס צר יותר. בעקבות זאת, יכלו ארקיע וישראייר להגיש גם הן הצעה במכרז. במכרז החדש זכתה שוב אל על שהגישה הצעה תחרותית במיוחד, הפעם עם מטוס בואינג 737.
לפי הערכות של בכירים בתחום התעופה, היציאה למכרז המחודש חסכה מאות אלפי שקלים עקב המעבר למטוס קטן יותר. אתמול, לאחר פרסום הקושי של אל על לשבץ טייסים לטיסת ראש הממשלה, קרא יאיר נתניהו להחרים את אל על.
אל על מחזיקה רק בשני מטוסי בואינג 777, ומספר הטייסים שיכולים להטיס את המטוס - מצומצם. אתמול פורסם ב"כלכליסט" כי בלשכת ראש הממשלה התעקשו על דגם ה-777 מאחר שהוא מרווח יותר וכולל גם מיטה.
במשרד ראש הממשלה אישרו כי הסיבה ליציאה למכרז החדש היא כדי שחברות תעופה נוספות יוכלו להשתתף.