סגור

יישלל רישיון ניהול התיקים של בעלי גרניט: לווה כספים מלקוחותיו - במקום להשקיעם בני"ע

יו"ר רשות ני"ע, ענת גואטה, פנתה היום לביהמ"ש בבקשה לאשר שלילה מיידית של הרישיון שניתן למרדכי זייץ, שנגדו מתנהלת חקירה פלילית בחשד להונאת משקיעים, לאחר שהתברר כי לווה כ-6 מיליון שקל מלקוחותיו, במקום להשקיע את כספם בני"ע. לפי הרשות, "זייץ ניצל את קשריו ויחסי האמון עם לקוחותיו לטובתו האישית תוך סיכון כספם"

רשות ני"ע תשלול לצמיתות את רישיון ניהול התיקים של מרדכי זייץ, בעל השליטה בחברת גרניט, לאחר שהתברר שהוא נוהג ללוות מלקוחותיו כסף לצרכיו האישיים באופן שותף. כך החליטה בשבוע שעבר ועדת האכיפה המינהלית שליד הרשות.
על פי החלטת הוועדה, שיו"ר הרשות ענת גואטה פנתה היום (ד') בגינה לבית המשפט המחוזי בת"א בדרישה שתיכנס לתוקף באופן מיידי, סכום ההלוואות המצטבר שנטל זייץ מלקוחותיו הגיע ל-6 מיליון שקל. סכומי ההלוואות נמשכו מתיקי הלקוחות המנוהלים, במקום השקעות אחרות, כך שבפועל תיקי הלקוחות מימנו את החזר ההלוואות שנטל זייץ לצרכיו הפרטיים.
בעקבות ממצאי ביקורת הרשות, נפתחה במקביל במרץ חקירה פלילית נגד זייץ בחשד להונאת משקיעים. זה המקרה השלישי שבו הרשות מבקשת לשלול לצמיתות רישיון ניהול תיקים.
"מותב האכיפה המינהלית רואה במעשיו של זייץ חומרה רבה", נכתב בהחלטה שצורפה לבקשת הרשות להורות על כניסה לתוקף באופן מיידי של שלילת הרישיון. "התנהגותו של זייץ חרגה באופן בוטה מהתנהלות המצופה ממנהל תיקים. זייץ ניצל את קשריו ויחסי האמון עם לקוחותיו לטובתו האישית תוך סיכון כספם. הוא ניצל את מעמדו בחברה, כבעל שליטה ומנכ"ל, לצורך נטילת הלוואה מלקוחות, במקום השקעת הכספים שלהם באופן שישיא להם רווחים - כפי שעליו היה לעשות".