סגור
ראש הממשלה בנימין נתניהו מגיע ל בית המשפט ביום החמישי ל עדות ארנון מילצ'ן
ראש הממשלה בנימין נתניהו מגיע לבית המשפט (צילום: אלכס קולומויסקי)

פורסמה תמצית השיחה עם שופטי נתניהו: "הוצע שהמדינה תשקול לחזור בה מהאישום בשוחד"

שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים פרסמו "תיאור תמציתי" של השיחה שקיימו עם התביעה - שבה הציעו למדינה לחזור בה מסעיף השוחד באישום נגד ראש הממשלה בתיק 4000: "קיימים קשיים בביסוס העבירה". השופטים גם החליטו להוסיף ימי דיונים בשנה הבאה

שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים, שדנים בתיקיו הפליליים של ראש הממשלה בנימין נתניהו, פרסמו היום (ה'), לאחר הסכמת הצדדים, "תיאור תמציתי" של השיחה שקיימו עם התביעה על סעיף השוחד בתיק 4000 - שאותו ביקשו להסיר. בנוסף החליטו השופטים להוסיף ימי דיונים למשפט בשנה הבאה.
בתיאור שפורסם נכתב: "לצדדים נמסרה, בפתח הדברים, עמדה לפיה קיימים קשיים בביסוס עבירות השוחד שבאישום הראשון בכתב האישום. על רקע קשיים אלה, הוצע כי המדינה תשקול לחזור בה מעבירות השוחד באישום זה. עניין זה היה הסיבה היחידה לזימון הצדדים לישיבה".
עוד נכתב: "בישיבה הוטעם כי הדברים נאמרים בזהירות המתחייבת, קיום הישיבה בלשכת ראשות המותב נבע מרגישותו של העניין. איש מן הנוכחים לא הביע הסתייגות כלשהי מקיום הישיבה בדרך זו ואיש לא ביקש רישום פרוטוקול".
שלשום, נזכיר, מחתה התביעה על "ההדלפות המגמתיות מהשיח שהתקיים בפני השופטים" ודרשה כי "מעתה ואילך שיח שכזה יתקיים בפומבי באולם בית המשפט ובליווי פרוטוקול". התביעה גם ביקשה להאיץ את ההליכים במשפט, ולקיים דיונים גם בימי הפגרה. לפי התביעה, "נוכח האינטרס הציבורי הרב והברור בקידומו של המשפט וסיומו בפרק זמן קצר ככל הניתן, בית המשפט הנכבד מתבקש לתת הוראות לשם האצת שמיעת הראיות וסיום שלב ההוכחות".
השופטים, מנגד, ציינו בהחלטתם כי השיחה התקיימה "באופן לא פורמלי" ו"בהסכמת הצדדים" (הפרקליטות והסנגורים, ג"מ), ולכן אינה מחייבת תיעוד בפרוטוקול.